סרטים | פיצ'ר

מטיפולי פוריות ועד ניאו נאצים: 5 המלצות צפייה לעת בידוד ומגפה

המשפחתי, העילאי, הקשוח, האופטימי, וסרט הילדים. המלצות קולנועיות לתקופה הזו

“מליפיסנט: אדונית הרשע" /   צילום: באדיבות פורום פילם
“מליפיסנט: אדונית הרשע" / צילום: באדיבות פורום פילם

"הפרידה" | סלקום ויס

אחד הסרטים הטובים ביותר שהוקרן בבתי הקולנוע לאחרונה. סרטה של לולו וואנג הוא הפקה אמריקאית-סינית שעוסקת במשפחה המתקבצת לטובת מסיבת חתונה משמחת. העניין הוא שהחתונה הזו מונפצת לחלוטין, והיא בעצם שקר משפחתי שנועד על מנת לבלות זמן עם הסבתא האהובה, שאינה מודעת למצבה הרפואי המדאיג. על פניו, זה נשמע כמו הסרט המדכא ביותר בעולם, אבל האמת היא שמדובר בהפך הגמור. "הפרידה" הוא לא רק מצחיק ומקסים, אלא גם אופטימי ומלא אהבה. אומנם עכשיו, כשאנחנו רחוקים מיקירינו, הצפייה עלולה להיות מעט מורכבת יותר, אבל זה עדיין סרט נפלא שכדאי לראות. רק תפנו קצת זמן אחר כך, כי בטח תרצו להתקשר להורים שלכם ולספר להם כמה אתם אוהבים אותם.

"סקין" | יס וסלקום

דקה וחצי אחרי שעשה היסטוריה מקומית כשזכה באוסקר עם סרטו הקצר "סקין", הבמאי הישראלי גיא נתיב השלים את סרטו הארוך הראשון מעבר לים, העונה לאותו השם. אומנם בשני הסרטים ניצבת דמותו של ניאו-נאצי אמריקאי, אבל "סקין" הארוך הוא סיפור אחר לגמרי, כזה העוסק בגאולה ובניסיון להתחיל מחדש. ג’יימי בל ("בילי אליוט") נותן הופעה מעולה כבחור צעיר ואבוד שנשאב לקהילת האלט-רייט של שולי אמריקה, ומנסה להתחיל את חייו מחדש הרחק מהשנאה ומהאלימות. זו דרמה עשויה לעילא, מעט נוטה לדידקטיות, אבל לגמרי בתחום הסביר, שמציגה דמויות מרתקות, מתח ודרמה בשעתיים מלאות אדרנלין.

"הפיר" | נטפליקס

הסרט הגדול האחרון שהגיע לנטפליקס צריך לבוא עם אזהרה: בימים כתיקונם, הסרט יכול היה לעבור כעוד מותחן פסיכולוגי-דיסאוטופי עם יומרה פילוסופית, אבל בתקופה שבה אנחנו נמצאים, כשהעצבים שלנו גם ככה מעט רופפים, זוהי צפייה הרבה יותר אינטנסיבית. אם אתם מעוניינים לבדוק את הגבולות שלכם, סורו אל אתר הסטרימינג וצפו בסרט הספרדי המתרחש במין מתקן כליאה עתידני, שבו מעמדו של האסיר נקבע על-ידי הפלטפורמה שבה הוא נמצא, וזו משתנה כל כמה זמן. זהו סרט קשוח ואלים מאוד, כזה שלעיתים נותן למסר שלו להשתלט על הסיפור, אבל יש בו הסתכלות יוצאת דופן ומקורית על הטבע שלנו, והוא בהחלט לא כמו שום סרט שראיתם לאחרונה.

"בשורות טובות" | יס וסלקום

למקרה שאולי - רק אולי - אתם שואפים לסרטים קצת פחות מכבידים בימים טרופים אלו, סרטו האחרון של ארז תדמור הוא אופציה מצוינת. רועי אסף (שגם חתום על התסריט) ונלי תגר נהדרים כזוג צעיר שכל מה שחסר לו בחיים הוא ילד משלהם. הבעיה היא, כמו אצל יותר אנשים ממה שמותר להגיד, ששלב ההפריה לא עובר מאוד חלק. בין רופאים וטיפולים, הורים לחוצים, חברים ובוסים, השניים מנסים לנתב את הזוגיות שלהם, וזה הופך לקשה מרגע לרגע. המשחק המצוין, היד הקלילה והבטוחה של תדמור בבימוי, והמנטליות הישראלית שכולנו חייבים לאהוב כי אין ברירה, הופכים את "בשורות טובות" לסרט מקסים ואופטימי, גם אם לעיתים התסריט קצת מעגל פינות.

"מליפיסנט: אדונית הרשע" | יס וסלקום

לצפייה משפחתית כדאי לבדוק את הסרט של דיסני. הוא ממשיך את עלילותיה של מליפיסנט, המכשפה הרעה-שהפכה-לטובה מסיפור "היפהפייה הנרדמת" (אנג’לינה ג’ולי), שמוצאת את עצמה במלחמה מול המלכה של בני האדם (מישל פייפר בתפקיד מרושע ונהדר). הסרט לא הותיר חותם גדול במיוחד בקופות, אבל הוא בהחלט סרט פנטזיה מוצלח. מעבר לכך שהוא יפה בצורה בלתי רגילה, מלא יצורים קסומים, צילומים מרהיבים ואפקטים מרשימים, יש בו לא מעט אקשן ותפניות. הוא אולי לא מתאים לילדים קטנים מאוד, אז עשו בדיקה לפני שאתם מתיישבים, אבל עדיין מדובר בסרט טוב מאוד עם המון דברים לזכותו.