בעקבות משבר הקורונה: יצרנית האופנה בגיר גרופ בוחנת הליכי חדלות פירעון

יצרנית האופנה מעסיקה מעל 2,000 עובדים, כאשר בישראל נמצא רק המטה, המעסיק כ-30 עובדים

מיכה רונן, מנכ"ל בגיר / צילום: תמר מצפי
מיכה רונן, מנכ"ל בגיר / צילום: תמר מצפי

משבר הקורונה מכה בעוצמה בחברות רבות מתחום האופנה, וגם יצרנית האופנה בגיר גרופ הישראלית שנסחרת בבורסת לונדון נפגעת. ביום שישי הופסק המסחר במניה לבקשת החברה, והיא פרסמה עדכון בנוגע למצב הנוכחי שלה על רקע התפרצות המגפה. בחברה מציינים כי הם שוקלים את כל האפשרויות הקיימות בשלב זה, ומציינים בין היתר את האפשרות להליכי חדלות פירעון. בגיר מעסיקה מעל 2,000 עובדים, כאשר בישראל נמצא רק המטה, המעסיק כ-30 עובדים. לא מדובר בחברת האופנה שמפעילה בארץ 50 נקודות מכירה תחת המותג בגיר, בבעלות משפחת רייך.

לפי הדיווח, הזמנות שהתקבלו בחברה מתבטלות על-ידי הלקוחות, ובשלב זה חלק משמעותי מההזמנות שהתקבלו בוטלו או מעוכבות. עוד נכתב כי כתוצאה מהראות המוגבלת לגבי ההכנסות העתידיות ותשלומי הלקוחות, בפרט בשוקי מפתח כבריטניה ובארה"ב, וכתוצאה ממצב המאזן של בגיר, הדירקטוריון צופה שלחברה לא יהיו מזומנים מספיקים לתפעול העסק כעסק חי. בהתאם לכך, הדירקטוריון בוחן את האפשרויות הקיימות, שכוללות אפשרות לחיפוש מימון מיידי. הדירקטוריון מקבל גם ייעוץ משפטי, כולל כאמור בנוגע לאפשרות של חדלות פירעון.

בגיר, המנוהלת בחודשים האחרונים בידי מיכה רונן, נסחרת בבורסה של לונדון לפי שווי זניח של 1.5 מיליון ליש"ט (כ-6.6 מיליון שקל), אחרי ירידה של 67% במחיר המניה בשנה האחרונה. החברה, שככל הידוע מוחזקת, בין היתר, על-ידי איש העסקים צביקה בארינבוים, דיווחה לפני מספר שבועות על ביטולה של העסקה שבמסגרתה השליטה בחברה הייתה אמורה להירכש על-ידי החברה הסינית Shandong Ruyi.

ההסכם נחתם לפני למעלה משנתיים אך השלמת הרכישה התעכבה, ובגיר הודיעה כי תנקוט הליכים משפטיים נגד הרוכשת בשל הפרת חוזה. החברה הסינית הייתה אמורה לרכוש 53.7% ממניות בגיר תמורת כ-16.5 מיליון דולר, לפי מחיר של 3.5 פני למניית בגיר. המחיר הנוכחי של המניה, לפני הפסקת המסחר, עמד על קצת פחות מחצי פני.

סגירה זמנית של אתרי ייצור

לפני כשבועיים פורסם העדכון הקודם של בגיר בנוגע להשפעות הקורונה עליה. באותו דיווח ציינה החברה שבשני השווקים המרכזיים שלה (בריטניה וארה"ב) חנויות נסגרות בשל המגפה, וישנה אי ודאות לגבי משך תקופת הפגיעה.

בשל כך החליטו בחברה לנקוט מספר צעדים כדי להפחית את בסיס העלויות, ובהם סגירה זמנית של אתרי הייצור במצרים ואתיופיה תוך שימור העובדים באתרים אלה, כך שניתן יהיה לקרוא להם לחזור לעבודה; בווייטנאם, אתרי הייצור עדיין עובדים אך מספר העובדים הוקטן. עובדי המשרדים ברחבי העולם, כולל במטה בישראל, עובדים מהבית או יצאו לחופשה. 

בין בגיר גרופ לבין חברת האופנה הישראלית בגיר, שבבעלות משפחת רייך, אין כיום כל קשר.