בעזרת הלוואה מבעל הבית: תמיר כהן מצטרף לגרעין השליטה בשיכון ובינוי

יו"ר שיכון ובינוי ואיש אמונו של בעל השליטה, נתי סיידוף, ירכוש מידיו כ-4% ממניות החברה תמורת כ-200 מיליון שקל - ויקבל אופציה לרכישת 7% נוספים

תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון
תמיר כהן, יו"ר שיכון ובינוי / צילום: אלון רון

יו"ר חברת שיכון ובינוי, עו"ד תמיר כהן, מצטרף לקבוצת השליטה בחברה בראשות נתי סיידוף, שימשיך לכהן כבעל השליטה. במסגרת עסקה שנחתמה בין הצדדים, ירכוש כהן 4.06% ממניות שיכון ובינוי מידיהם של נתי סיידוף ואחיו עופר סיידוף, בתמורה לכ-56 מיליון דולר (כ-200 מיליון שקל).

מדיווחה שפרסמה שיכון ובינוי עולה, כי כהן ירכוש 16.4 מיליון מניות של שיכון ובינוי לפי מחיר של 12.14 שקל, שמהווה את מחיר הסגירה של המניה בבורסת תל אביב ביום 1 באפריל 2020. הרכישה תמומן במלואה באמצעות הלוואת מוכר בריבית שנתית של 3.9%, שיעמיד נתי סיידוף לתמיר כהן.

קרן ההלוואה והריבית בגינה ייפרעו בתוך 40 חודשים ממועד ההלוואה, כאשר להבטחת הפירעון ישעבד כהן את המניות הנרכשות לטובתו של נתי סיידוף. נוסף על כך, קיבל כהן אופציה לרכוש עוד 28.68 מיליון מניות שיכון ובינוי (7.1% מהון החברה) מידיו של סיידוף, בתמורה לסכום של 98 מיליון דולר (356 מיליון שקל).

האופציה תהיה ניתנת למימוש בתוך ארבעה חודשים ממועד חתימת ההסכם, אבל לכהן ניתנה אפשרות להאריכה בשלושה חודשים נוספים. כמו כן, יהיה כהן רשאי להסב את האופציה לגורם קשור לו ללא צורך בהסכמתו של סיידוף, או לצד שלישי בהסכמתו של סיידוף, ובלבד שגורם זה יצטרף להסכם בעלי המניות בחברה.

כהן שימש עד כה מנהל העסקים של קבוצת סיידוף בישראל, והוביל את המשאים ומתנים שניהלה הקבוצה בשנים האחרונות להשקעות בישראל, ושבסיומם נרכשו מניות השליטה (47.28%) בשיכון ובינוי מידיה של שרי אריסון בתמורה ל-1.1 מיליארד שקל. באוגוסט 2018 הושלמה העסקה וסיידוף רכש את המניות לפי מחיר של 5.76 שקלים למניה.

מאז השלמת העסקה זינקה מניית שיכון ובינוי ב-243% עד למחיר של 19.75 שקל בפברואר השנה, אבל מאז נחתכה ב-37% למחיר של 12.51 שקל שבו נסחרה היום בבורסה. כעת מוכרת כאמור סיידוף חלק מהמניות לכהן, במטרה לחזק את הקשר העסקי ביניהם ומצב את כהן כנציגו העסקי בישראל לשנים רבות נוספות. 

מטעמה של קבוצת סיידוף נמסר היום כי את המהלך לרכישת הבעלות בשיכון ובינוי בשנת 2018 יזם והוביל כהן, וכי מאז רכישת הבעלות בחברה הוא מכהן כיו"ר דירקטוריון פעיל ומוביל את פעילות הקבוצה.