ההסתדרות והמגזר העסקי בפנייה משותפת לנתניהו: "תקן את התוכנית הכלכלית"

במכתב דחוף שנשלח לראש הממשלה בניימין נתניהו הוסיפו יו"ר ההסתדרות ויו"ר נשיאות המגזר העסקי כי יש "להנחות על חזרה אחראית והדרגתית של המשק לפעילות, מיד בתום חופשת חג הפסח"

ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי
ארנון בר דוד / צילום: כדיה לוי

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי, פנו במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבו קראו לבצע שינויים משמעותיים בתוכנית לחילוץ המשק ולהורות על חזרה הדרגתית של המשק לפעילות אחרי חג הפסח.

"המספרים הגדולים שהוצגו נוחים אמנם ליחסי ציבור אך אין בהם בשורה של ממש", נכתב בפנייה לנתניהו, תוך הטחת ביקורת בתוכנית הכלכלית שהציג בשבוע שעבר. "ביד קמוצה ובפיגור ניכר אחרי כלכלות מפותחות אחרות, המדינה הציגה תוכנית חילוץ שלא החזירה את הוודאות למשק". השניים הוסיפו כי "חוסר הוודאות ששורר כעת, גם לאחר פרסום התוכנית, עלול להכניע את המשק ולהוביל את הכלכלה המקומית לקריסה".

בר-דוד ואמיתי דורשים מנתניהו, בין היתר, לבצע הרחבה תקציבית משמעותית ולהגדיל את הסיוע הישיר לעסקים. "עסקים ומשקי בית ניתן להציל רק לפני שהם קורסים. זו הסיבה שמהירות התגובה של המדינה חייבת להשתפר וכך גם היערכותה להשלכות".

בנוסף לדרישה לתקן את תוכנית החילוץ הכלכלית ופירוט הצעדים הנדרשים לכך, בר-דוד ואמיתי קראו לרה"מ נתניהו "להנחות על חזרה אחראית והדרגתית של המשק לפעילות, מיד בתום חופשת חג הפסח". הם הוסיפו כי "השיתוק המתמשך שנכפה על המשק לא יכול להימשך יותר. היינו הראשונים להיכנס מתחת לאלונקה כדי לאפשר למדינה לצמצם את הפעילות במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, אך הזמן הולך ואוזל".