בא לחזק: עו"ד אלון בכר, לשעבר ראש רשות התאגידים, מצטרף למיתר

וגם:  דניאל בירנבאום, יו"ר סודהסטרים, מייסד קרן ביחד עמותת שניר לסיוע לנפגעי משבר הקורונה,  תורם 200 אלף שקל לקרן חירום לסיוע לנפגעי משבר הקורונה, וגם חברת התרופות טבע תגדיל את תקציב התרומות שלה ותתרום כ-2 מיליון שקל

עו”ד אלון בכר / צילום: איל יצהר, גלובס
עו”ד אלון בכר / צילום: איל יצהר, גלובס

הסיפור המרכזי:

דווקא בעיצומו של משבר הקורונה הפוקד גם את ענף עריכת הדין, מודיע משרד עוה"ד מיתר על חיזוק משמעותי לשורותיו: עו"ד אלון בכר, מי שכיהן בעבר כראש הרשות להגנת הפרטיות וכראש רשות התאגידים, מצטרף כשותף למשרד.

בכר צפוי להעניק ללקוחות המשרד ייעוץ משפטי ורגולטורי בתחומי הפרטיות, סייבר, ושימוש במידע ובטכנולוגיה, ולהתמקד בייעוץ בתחומי הבריאות הדיגיטלית, המדטק והביולוגיה, וטכנולוגיות עתירות דאטה.

במהלך העשור האחרון שימש בכר בתפקידי מפתח במסגרת מאמצי הממשלה להגיע לאסדרה בתחומי הטכנולוגיה, הדיגיטציה והסייבר בישראל, והוציא לפועל רפורמות משמעותיות בתחום, כגון תקנות הגנת הפרטיות - אבטחת מידע, שהטילו על גופים מסחריים חובת דיווח ועדכון של המשתמשים בהתרחש אירועי סייבר.

בסוף שנת 2018 נבחר בכר לתפקיד מנכ"ל איגוד הבנקים, אולם בעקבות עיכובים בתהליך אישור קיצור הצינון, הסיר את מועמדותו לתפקיד וביצע למעלה משנת צינון מלאה. עו"ד דן שמגר, שותף במיתר, מסר עם המינוי כי "הצטרפותו של עו"ד אלון בכר למשרדנו היא תוספת חשובה ומשמעותית ליכולות המשרד בתחומי המידע, הטכנולוגיה והפרטיות בעולם הדיגיטלי".

מתן ברניר

ידידים לעת צרה: גם אירועי המינגלינג עברו לזום

בדרך כלל אנחנו מסקרים במדור את אירועי המינגלינג ואת המפגשים של נשות ואנשי העסקים, אבל מה עושים בשיאו של משבר הקורונה? באגודת ידידי מכון ויצמן למדע, החליטו שלא לוותר, בוודאי שלא לקראת החג, ויו"ר מועצת המנהלים של המכון שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל, החליט יחד עם מנכ"לית אגודת הידידים יעל גורן וגמן, לקיים מפגש, שנערך, איך לא, באמצעות זום. כמובן שגם הפעם עסק המפגש במדע. הידידות והידידים שוחחו עם אלון חן, נשיא מכון ויצמן למדע, שעדכן אותם בהתפתחויות האחרונות והתגייסות המכון למאבק בנגיף הקורונה. בין היתר עודכנו הידידים על הקמת קרן חדשה במכון, המתמקדת בחקר הנגיף. עוד דובר שם על כך שהמטרה היא לגייס 25 מיליון דולר מתורמים בארץ וברחבי העולם, וזאת באמצעות האגודה. המימון יושקע במחקר שעשוי לקדם תגליות ופריצות דרך למיגור נגיף הקורונה באמצעות חיסון או תרופה.

כחוקר מוח המתמחה בחקר מצבי לחץ, הנחה פרופ' חן את הנוכחים בשיחה בדרכים להתמודדות עם לחץ. על מנת להוריד את רמות החרדה, המליץ חן להישאר במסגרת של אינטראקציה אנושית המכילה דיבור ולמידה. נוסף על כך, הוא המליץ על כל סוג של מדיטציה או "כל דבר שבסופו של דבר מיטיב אתכם, יכול לעזור לכם עם הסטרס".

ניסו להירגע מול המסך: פרופ' מיכאל ושרה סלע; היזמת דיתה ברוניצקי, מייסדת אורמת; איש העסקים סמי סגול ורעייתו טובה; פרופ' עדה יונת,  כלת פרס נובל לכימיה לשנת 2009; חני וגדעון המבורגר, נשיא הראל חברה לביטוח, ואחרים. 

חדשות טובות:

דניאל בירנבאום, יו"ר חברת סודהסטרים, הודיע כי הוא תורם 200 אלף שקל לקרן חירום לסיוע לנפגעי משבר הקורונה. לשם כך חבר בירנבאום לניר שמול, יו"ר ומקים עמותת שניר הפועלת לקידום שיוויון הזדמנויות בחברה הישראלית. קרן החירום תפעל במסגרת קבוצת "המלאכים של שניר", המפעילה מתנדבים מרחבי הארץ שמגישים עזרה יומיומית לכלל האוכלוסיות המוחלשות בארץ. קרן החירום של המלאכים של שניר הוקמה עקב משבר הקורונה, ותסייע באספקת תרופות, סלי מזון, תשלומי מים, חשמל וארנונה, למי שנפגעו כלכלית. 

דניאל בירנבאום, יו"ר חברת סודהסטרים / צילום: ניב קנטור
 דניאל בירנבאום, יו"ר חברת סודהסטרים / צילום: ניב קנטור

-----

חברת התרופות טבע הודיעה כי היא תגדיל את תקציב התרומות שלה ותתרום כ-2 מיליון שקל שייתווספו לתרומת מיליוני טבליות של תרופות הנבחנות לטיפול בווירוס הקורונה. טבע חברה לארגונים חברתיים, בהם: מד"א, עמותת ער"ן, חברים לרפואה וארגון ג'וינט-אשל ישראל, והתרומה הכוללת תחולק ביניהם. 

-----

חברת אדמה יצאה בשיתוף-פעולה עם ארגון לקט ישראל, במסגרתו היא תתרום לקראת חג הפסח סכום שיאפשר לאסוף 75 אלף ק"ג פירות וירקות, מתוצרת חקלאית עודפת המיועדת להשמדה. תוצרת זו תחולק לנזקקים, כאשר הכמות אמורה להספיק לחלוקה שבועית ל-7,500 משפחות. עוד נמסר, כי חלק מהסכום יועבר לחקלאים באזור הצפון שמהם יתקבלו הפירות והירקות. היקף התגמול לחקלאים יכסה, במידה מסוימת, את עלויות הגידול, זאת בהתאם להמלצה של משרד החקלאות.

-----

בהאקתון ייעודי שערכה פירמת עורכי הדין יגאל ארנון ושות', זכה מיזם Amigo4Good, של חברת הילמ"ה. מדובר במערכת שבאה לתת מענה לצורך במעקב רצוף וצמוד אחר מאות אלפי אנשים הנמצאים בבידוד או בהסגר, כאשר המעקב בוחן את מצבם הנפשי והבריאותי בכל זמן נתון. כל המידע המוזן במערכת מגיע למפעיל אשר מקבל התראות על שינויים במצב המבודדים אשר דורשים התערבות. נמסר כי Amigo4Good מצויה כיום בתהליכי פיילוט מול רשויות מקומיות וגופים נוספים אשר מעוניינים לעמוד בקשר ישיר ושוטף עם אלפים רבים של משתמשים בו זמנית. בצוות השופטים היו: אסתי שלי, ראש האגף לבריאות דיגיטלית במשרד הבריאות; דודי קליין, ראש אגף חדשנות באסותא; מאיה פרי, ראש צוות השקעות בתחום הבריאות בפיטנגו; שגיא חורב, סמנכ"ל מידע רפואי ב-NYM, ונתנאלה טרייסטמן, שותפה במשרד יגאל ארנון ושות'.

חוג הידידים:

לא רק ידידי מכון ויצמן (ראו "הטרקלין"), גם אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב ערכה מפגש אונליין, שבו לגמו הנוכחים את הקפה מביתם. בבוקר יום שישי נאספו חברות וחברי האגודה להרצאה של פרופ' אוריה שביט, ראש החוג ללימודי ערבית ואיסלאם וראש התוכנית למדעי הדתות באוניברסיטה, שביקש לפזר במעט את הערפל בכל הנוגע למנהיגות עולמית וישראלית בימי קורונה. את המפגש פתח אמנון דיק, נשיא אגודת הידידים שבירך את הנוכחים. אם במכון ויצמן היה סיכוי שהנוכחים ייצאו רגועים יותר מהמפגש, נראה כי לא זה היה המקרה במפגש של האוניברסיטה. "אין מנהיגות עולמית בימי קורונה ויש פתרון של ממשלה רזה בישראל, כי אין צורך במשרדים עם שרים-בטלנים", טען פרופ' שביט. הוא הוסיף כי "זירת ההנהגה העולמית לא עמוסה בדמויות מעוררת השראה. טראמפ משדר חוסר יציבות, הקנצלרית אנגלה מרקל, מדענית בהשכלתה, מגיעה למשבר כמעט תשושה; ובריטניה נתפסה עם ראש ממשלה שהוא טיפוס קצת משעשע וקצת אקסנצטרי ולא האיש שאחריו מדענים ילכו. אין תחושה שיש מי שדואג לעניינים", הוא סיכם.

פרופ’ אוריה שביט / צילום: דנה טרס
 פרופ’ אוריה שביט / צילום: דנה טרס