אחרי שבוטלו, כנסי מידע לזוכי מחיר למשתכן מתחדשים - באינטרנט

במשרד השיכון הודיעו שבשלב זה יחודשו כנסי המידע, כשבעתיד נבדקת האפשרות לבצע הליך של בחירת הדירות, גם כן באמצעים מקוונים

יפעת שאשא–ביטון / צילום: איל יצהר, גלובס
יפעת שאשא–ביטון / צילום: איל יצהר, גלובס

ב-10 במרץ הודיע משרד הבינוי והשיכון על ביטול כנסי המידע לזוכי מחיר למשתכן עקב מגיפת הקורונה. היום התקבלה החלטה לאשר לקבלנים לקיים כנסי זוכים מקוונים, שיוצגו באתר הקבלנים, ויחליפו את הכנסים הפרונטאליים שהיו נהוגים טרם פרוץ המגפה. מדובר בכנסים שמיועדים לכ-2,300 זוכים ב-21 פרויקטים. כנס הזוכים הוא השלב הראשון לאחר הזכייה בהגרלה, כאשר בתום חודשי המתנה, הזוכים פוגשים לראשונה את היזם ומקבלים פרטים על היצע הדירות בפרויקט ומחיריהן.

על פי הנחיות משרד הבינוי והשיכון יצטרכו הקבלנים להנגיש את כל המידע שהוצג בעבר בכנס הפרונטאלי בפורמט מקוון. לצד זאת, יהיה עליהם לספק דרכי התקשרות על מנת לענות לשאלות הזוכים באמצעות מייל, שירות צ'ט אונליין באתר או באמצעות מענה אנושי.

בימי שגרה היה מקובל שהקבלנים עורכים ימי בחירת דירות, שבהם מקבלים הזוכים 45 דקות לבחור את הדירה שבה הם מעוניינים ומשלמים 2,000 שקל עבור שמירתה עד מועד חתימת החוזה. במשרד הבינוי והשיכון בוחנים עתה אפשרויות מקוונות לקיים גם הליך לבחירת דירות.

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון מסרה כי "אנו ממשיכים לפעול כל העת, תוך מתן פתרונות יצירתיים, כדי לאפשר המשך תפקוד שותף של ענף הבנייה בכלל, ותוכנית מחיר למשתכן בפרט עבור רוכשי הדירות והקבלנים".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אלעזר במברגר ציין כי "המשרד פועל בדרכים חדשות ויצירתיות על מנת להתאים את הפעלת פרויקט מחיר למשתכן למגבלות החדשות, ולאפשר לזוגות הצעירים להמשיך בתהליך מימוש זכייתם ככל הניתן. שמירה על רציפות ההליכים למכירת דירות מחיר למשתכן חשובה גם לקבלנים, שכן היא מאפשרת להם לייצר הכנסה ממכירת דירות גם בימים אלה".

מנהל אגף בכיר שיווק במשרד הבינוי והשיכון אריאל רוזנברג אמר כי "המשרד משקיע מאמצים רבים מסביב לשעון על מנת להמשיך כרגיל, ככל הניתן, בתוכנית מחיר למשתכן החיונית לשחקנים בשוק ולזוגות הצעירים וחסרי הדירה. האישור לכנסים מקוונים יאפשר לזוכים לממש את זכייתם ולקבל את כל המידע הנדרש לקראת בחירת דירות המתאימות להם במחירים אטרקטיביים ברחבי הארץ. בד בבד, הצעד יעזור ליזמים להמשיך בפעילות נדרשת של הליכי השיווק על מנת להתקדם לקראת בחירת דירות וחתימת חוזים נוספים".