רשתות פארם | בלעדי

אפקט הקורונה: סופר-פארם סוגרת זמנית 9 סניפים

זאת על רקע ירידה משמעותית בפעילות באותם סניפים, כשבחברה העדיפו לנייד את כוח-האדם לטובת חנויות עמוסות ופעילות האונליין • גם היצע המוצרים בסניפים ישתנה, לאור ירידה בביקוש למוצרי קוסמטיקה ולייף סטייל ועלייה בביקוש למוצרי הפעלות לילדים

סניף של סופר-פארם / צילום: בר אל, גלובס
סניף של סופר-פארם / צילום: בר אל, גלובס

רשת הפארם הגדולה בישראל, סופר-פארם, סוגרת באופן זמני 9 סניפים מתוך 258 סניפי הרשת בישראל, וזאת בשל השפעות משבר הקורונה על סניפים אלה - כך נודע ל"גלובס". מדובר בסדר גודל של כ-3.5% מסניפי הרשת, שנסגרים זמנית משום ש"התנועה בהן ירדה בצורה משמעותית, ובסופר-פארם העדיפו לנייד את כוח-האדם לטובת סניפים עמוסים יותר ולשירות אתר האונליין", כדברי גורם מעורה שמסביר כי הרשת משנה במקביל את מגוון המוצרים שהיא מספקת, במטרה להתאים את פעילותה לצרכים המשתנים בימי הקורונה.

הסניפים שנסגרו לפי שעה באופן זמני הם סניף טיילת אילת, שער הצפון בקריית אתא, ביג פשן נצרת, ממילא בירושלים, קניון טבריה, ארנה נהריה, ישפרו באר-שבע, קניון אבנת בפתח-תקווה וסניף קניון TLV. מדובר בעיקר בסניפים בקניונים ובטיילת באילת, שבהם התנועה ירדה כי באזור אין כמעט תנועה בשל הנחיות משרד הבריאות לצמצום התפשטות מגיפת הקורונה.

שיתופי-פעולה עם רשתות אחרות

המציאות הנוכחית משנה את הרגלי הקנייה של הציבור, וזה משפיע כאמור על היצע המוצרים שסופר-פארם מציעה ללקוחות. במסגרת זו ובצל הגבלות התנועה המשמעותיות שנמשכות פרק זמן ארוך, מתברר כי הלקוחות פחות מעוניינים במוצרים מעולמות הלייף סטייל והקוסמטיקה, וברשת חווים מנגד גידול בדרישה למוצרים מתחום ההפעלות לילדים.

כך למשל, בחלק מהחנויות מתווספים לאחרונה מוצרים שונים כגון ספרים, מוצרי הפעלה לילדים, משחקי חברה, דפים למדפסת, מוצרי אלקטרוניקה כגון רמקולים ואוזניות ועוד. בהקשר זה מסביר גורם בסביבת הרשת כי "הרשת חברה לרשתות סטימצקי, הוצאת 'ידיעות אחרונות', קלאסי קלטת, צעצועי דיאמנט, משחקי יצירה, המסיבה שלי, באג וגרפיטי. הצורך עלה מהשטח בהמשך לסגירתן של חנויות רבות בתחומים שונים וכן מהחנויות עצמן, שמחפשות אפיקים ופלטפורמות שעדיין פתוחים למסחר".

עוד שינוי שהרשת ביצעה לאחרונה בשל התפרצות הנגיף הוא השקת "שירות פיק-אפ אקספרס" ב-200 סניפים, שבמסגרתו ניתן לבצע הזמנה באתר האונליין של הרשת, ולאחר מכן לאסוף את ההזמנה באופן פיזי. ברשת הבהירו כי מי שיזמין במסגרת שירות הפיק-אפ, "הזמנתו תהיה מוכנה באותו היום או לכל המאוחר ביום המחרת, מחוץ לסניף".