אינטל מוכרת חטיבה שמעסיקה בישראל 200-300 עובדים

החטיבה, שמתעסקת בשבבים למוצרים ביתיים, נמכרת תמורת 150 מיליון דולר • לרוכשת מקסליניאר היה מרכז פיתוח בישראל אך החברה פיטרה את כל העובדים, מלבד עובדים בודדים

בוב סוואן,/ צילום: רויטרס
בוב סוואן,/ צילום: רויטרס

ענקית השבבים אינטל מוכרת את חטיבת הבית החכם שלה לחברת MaxLinear תמורת 150 מיליון דולר. החטיבה מפתחת שבבים שמשמשים לראוטרים ביתיים ולמוצרים שמתחברים לאינטרנט. לפי הערכות, בחטיבה מועסקים כ-1,000 עובדים,מתוכם
כ-200-300 בישראל. אינטל היא המעסיקה הגדולה בהייטק הישראלי עם קרוב ל-14 אלף עובדים. בחברת הרוכשת, MaxLinear (מקסליניאר), ציינו כי הם מצפים שהחטיבה תניב הכנסות של 60-70 מיליון דולר ברבעון.

מכירת החטיבה היא חלק משינויים שמוביל בוב סוואן, מנכ"ל אינטל בשנה האחרונה. סוואן אמר כבר בנובמבר האחרון כי החברה מחפשת רוכשת לחטיבה כדי להתמקד בעסקי הליבה שלה. אינטל הציגה ברבעון-שניים האחרונים תוצאות טובות מהצפוי, לאחר כמה רבעונים מאכזבים, ובינואר האחרון - לפני שממדי השפעות הקורונה היו ברורים - צפתה החברה כי הכנסותיה יצמחו השנה ב-2%. המפעלים של אינטל ממשיכים לעבוד ברחבי העולם, כולל בישראל.

מקסליניאר היא יצרנית מוליכים למחצה עבור תקשורת פס רחב הנסחרת בבורסת ניו יורק, לפי שווי של כ-800 מיליון דולר (לפני תחילת המסחר), ולאחר שנחתכה ב-50% מתחילת השנה. כעת קופצת המניה במסחר ב-27%. לפני קרוב לשנה וחצי סגרה החברה את מרכז הפיתוח שלה בהרצליה והשאירה עובדים בודדים - לאחר שהצטמצמה עם הזמן מכ-50 עובדים. החברה פתחה את מרכז הפיתוח שלה בישראל ב-2016, על בסיס סטארט-אפ השבבים הישראלי פרוביג'נט (Provigent). מקסליניאר רכשה את פרוביג'נט ב-2016 מחברת ברודקום, שרכשה בעצמה את החברה ב-2011 בעסקה ששוויה היה 340 מיליון דולר.