קאטו נטוורקס של שלמה קרמר גייסה 77 מיליון דולר

החברה מפתחת ומספקת תשתית לרשתות תקשורת ארגוניות מאובטחות מבוססות ענן, והיא הוקמה על ידי קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט ומייסד חברת האבטחה אימפרבה (Imperva) ואחת הדמויות הבולטות בהייטק הישראלי

שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס
שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס

חברת קאטו נטוורקס (Cato Networks), של שלמה קרמר וגור שץ, הודיעה היום (ג') על השלמת סבב גיוס של 77 מיליון דולר. את הסבב הובילה זרוע הצמיחה של קרן לייטספיד, שהובילה את הסבב הקודם של החברה עם זרוע ההון סיכון שלה. עוד השתתפו בסבב המשקיעות הקיימות בחברה, בהן הקרנות Aspect Ventures, Greylock Partners ו-Singtel Innov8, וכן קרמר עצמו. בסך הכל גייסה החברה 202 מיליון דולר.

החברה מפתחת ומספקת תשתית לרשתות תקשורת ארגוניות מאובטחות מבוססות ענן, והיא הוקמה על ידי קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט ומייסד חברת האבטחה אימפרבה (Imperva) ואחת הדמויות הבולטות בהייטק הישראלי. שץ הצטרף לאימפרבה לפני יותר מ-15 שנים, והקים עם קרמר את החברה הנוכחית ב-2015.

בשיחה עם "גלובס", קרמר הסביר שהפלטפורמה של קאטו מספקת חיבור מאובטח מכל מקום, וגם שירות ניהול רשת גמיש שמתאים לנפחי עבודה דינאמיים, בדומה לשירותי הענן של AWS. לדבריו, הצורך הזה הפך לברור במיוחד עכשיו עם התפשטות הקורונה, "כשכולם מנסים להתחבר לשרת אחד דרך קו תקשורת מסכן, כי כולם עברו בבת אחת לעבוד באינטרנט".

"קאטו בעצם חוזרת לבעיה שהתעסקנו בה בצ'קפוינט בשנות ה-90, שזה איך לחבר את כלל החלקים של הארגון זה לזה: את המשתמש בבית לשרת הקבצים, לאפליקציה באמזון, ומשתמשים שונים בינם לבין עצמם בשיחות טלפון ו-וידיאו. איך מייצרים את הרשת הארגונית הרחבה ואיך מחברים אותה לאינטרנט?", מספר קרמר.

לדבריו, "זה שוק של 100 מיליארד דולר בשנה, וב-20 השנה האחרונות נבנה על טכנולוגיות של עולם הולך ונעלם, שבנוי על כך שמישהו יושב במשרד על המחשב שלו ועובד על אפליקציה במרכז הנתונים. היום אני יושב בחדר במלון בטוקיו ועובד על סיילספורס או על אפליקציה בענן של אמזון. אפילו אם אני במקרה נמצא במשרד, כל התקשורת שלי יוצאת החוצה לאינטרנט, ולא נשארת על קווי הרשת הפנימית".

לכן, הוא אומר, "צריך ארכיטקטורה חדשה, פתרון חדש שנותן רשת ארגונית בכל מקום ובכל זמן, שאתה יכול להתחבר אליה מכל מקום ובכל זמן, ולחבר אליה את כל האפליקציות שלך, את כל מרכזי הנתונים שלך, את הענן ואת כל המשרדים שלך".

החברה לא חושפת את הכנסותיה, אך קרמר מציין כי "עברנו את ה-500 לקוחות, וברבעון האחרון המשכנו את קצב הצמיחה של 2019, של 220% מרבעון לרבעון, והוספנו למעלה מ-60 לקוחות חדשים, יותר גדולים ויותר משמעותיים. יש לנו היום 60 נקודות נוכחות ברחבי העולם, ועם הכסף שגייסנו נכפיל אותם. אנחנו כ-200 עובדים כרגע, בישראל יש את ההנהלה הבכירה והפיתוח ויש לנו ארגון שטח בכל העולם, וממשיכים לגייס בכל התחומים".