הצבעה בצל המגיפה: "טראמפ לא יכול לדחות את הבחירות"

האם הבחירות לנשיאות ארה"ב ייערכו במועד • איך מקיימים פריימריז בזמן מגפה • ולמה הצבעה במעטפות הפכה לשאלה המכרעת של הקמפיין • יפתח דיין, פרשן ובלוגר לפוליטיקה האמריקאית, מתארח בפודקאסט ׳המדריך לטראמפיסט׳ כדי להסביר מה עושה נגיף אחד לקמפיין 2020 • האזינו

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עומד לנאום על סכנות נגיף הקורונה / צילום: Patrick Semansky, Associated Press
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עומד לנאום על סכנות נגיף הקורונה / צילום: Patrick Semansky, Associated Press

"טראמפ לא יכול לדחות את הבחירות וגם אם ינסה לשנות את הכללים, הרי שבית הנבחרים נמצא בידי הדמוקרטים - והם לא יסכימו לשינויים". כך אומר יפתח דיין, פרשן ובלוגר לפוליטיקה האמריקאית, ובעלי הבלוג "על פילים וחמורים".



בפרק מיוחד של פודקאסט 'המדריך לטראמפיסט', עונה יפתח על השאלה הבוערת: איך תשפיע מגפת הקורונה על מערכת הבחירות 2020? ההצבעה תחת סגר ובידוד חברתי, בריחוק, הפכה לאתגר לאומי, ומסתמנת כבר כזירת קרב בין הדמוקרטים לרפובליקנים.

ועוד לפני הבחירות, המפלגה הדמוקרטית צריכה לסיים את הליך הפריימריז, ושתי המפלגות צריכות למצוא דרך לקיים את הוועידות הפוליטיות הגדולות בקיץ, אולי ללא קהל. דיין מתאר את שלל הסוגיות והפתרונות של הפרק.

כבר עכשיו מתנהל מאבק על האפשרות להצבעה במעטפות, שעשויה לפתוח פתח להגדלת שיעור ההצבעה, אבל גם לטענות על זיופים, מאבקים משפטיים, ודיכוי בוחרים. כבר אפשר להעריך שהסוגיה הזאת תסעיר את אמריקה בחודשים הקרובים.

עוד בפרק הפודקאסט: הביקורת על תפקוד הבית הלבן בעת המגפה נמשכת, הפעם על רקע הדחתו של קפטן ברט קרוז'ר, מפקד נושאת מטוסים גרעינית, שיותר מ-100 מלחיו על הספינה נדבקו בקורונה; על הסנטור הדמוקרטי שרוד בראון, הפורט על פסנתרו בביתו עבור כלבי הבית; ואנשי הוליווד שקראו לברני סנדרס לפרוש, רגע לפני שאכן הודיע על פרישתו מהמרוץ לנשיאות.