סימולטור הקורונה של גלובס: בואו לבדוק איך ההתנהגות שלכם תשפיע על התפשטות המגפה

חושבים לנסוע להורים לסופ"ש? להחלטות שתקבלו בשבועות הקרובים תהיה השפעה קריטית על החיים של כולנו • סימולטור הקורונה של "גלובס" מאפשר לבחון את התרחישים האפשריים, בהתאם להתנהגות הציבור • היכנסו ובדקו מה יכול לקרות בישראל ובשאר העולם • פיתוח: ירון שמש

מה יקרה אם כולנו נישמע להנחיות הסגר, ומה יקרה אם נמשיך בשגרה? הסימולטור שלפניכם מאפשר לחקור את התרחישים האפשריים, בהתאם להתנהגות הציבור, בישראל ובשאר העולם. לחצו כאן לכניסה לסימולטור וגלו איך המגפה צפויה להתפשט:

הסימולטור מבוסס על מודל SIR שמאפשר לחזות את שיעור התחלואה באוכלוסייה לפי קצב ההדבקה בנגיף הקורונה וקצב ההחלמה מהמחלה. זהו מודל בסיסי מאוד ומופשט מאוד, שמטרתו בסימולטור היא להמחיש את הקשר בין שיעור החשופים לנגיף באוכלוסייה לבין מספרי החולים והמתים.

נתוני האמת נשאבים מהמאגר של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, שמתעדכן כמה פעמים ביום. ייתכנו עיכובים קלים בעדכון הנתונים. 

איך משחקים: הזיזו את הסמן על גבי הסקאלה כדי לבחור את שיעור החשיפה לנגיף בציבור. לאחר שבחרתם, לחצו על כפתור "גלו איך תתפשט המגפה".

הגרף שיתגלה מציג ראשית את נתוני האמת, מעודכנים ליממה האחרונה, ולאחר מכן את התחזית להתפשטות הנגיף לפי שיעור החשיפה שבחרתם.

אם תגללו למטה, תוכלו גם לבחור לראות את התרחישים במדינות אחרות ולשנות הגדרות מתקדמות במודל, שישפיעו על התרחישים האפשריים.