נגיף הקורונה | סיקור שוטף

העוצר נגמר, הסגר הכללי יימשך עד מחר; מניין המתים בישראל עלה ל-79

ההנחיות הנוגעות לליל הסדר הסתיימו היום ב-07:00, אך עדיין אסור לעבור בין הערים • המרכולים והפארמים נפתחים, ומותרת ההצטיידות במצרכים חיוניים • הסגר יימשך עד ליום שישי בבוקר, אך ייתכן והממשלה תאריך את המועד • 9,755 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף בהם 165 במצב קשה ו-119 מונשמים

פסח בישראל בצל הקורונה / צילום: AP
פסח בישראל בצל הקורונה / צילום: AP

10:20

לפי נתוני משרד הבריאות, 9,755 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף, בהם 165 במצב קשה ו-119 מונשמים. 171 מהחולים מוגדרים במצב בינוני והיתר במצב קל. עד כה 864 החלימו ושוחררו לבתיהם. מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-79.

10:00

מניין המתים מקורונה בישראל עלה הבוקר ל-74, כשקשיש בן 86 שסבל ממחלות רקע מת מהנגיף. הקשיש הוא הדייר הרביעי בבית האבות ביבנאל שאיבד את חייו לאחר שנדבק בווירוס.

לפי נתוני משרד הבריאות, 9,404 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף, בהם 147 במצב קשה ו-122 מונשמים. 199 מהחולים מוגדרים במצב בינוני והיתר במצב קל. עד כה 801 החלימו ושוחררו לבתיהם.

עוצר ליל הסדר הסתיים הבוקר, וההסגר הכללי ברחבי הארץ יימשך עד מחר בשעה 06:00.

המגפה ממשיכה להכות מסביב לעולם, ובניו יורק הודיעו כי מספר חולי הקורונה במדינה עלה ל-149,316. בכך, עקפה המדינה שבחוף המזרחי של ארצות הברית את ספרד במספר מקרי ההידבקות המזוהים והפכה למדינה עם מניין חולי הקורונה הגבוה ביותר בעולם.

בספרד זוהו עד כה 146,690 חולים, ואיטליה נמצאת במקום השלישי עם 139,422 נדבקים. מצבו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון החולה בקורונה ממשיך להשתפר.

09:00

העוצר בליל הסדר, שכלל איסור על יציאה מהבתים, הסתיים היום בשעה 07:00. כעת, לפי החלטת הממשלה, נמשך הסגר הכללי על המדינה לפיו נאסר על כל אדם לצאת מהיישוב בו הוא מתגורר. הסגר יימשך עד מחר בשעה 06:00.

בשונה מהעוצר, מותר להצטייד במזון, תרופות ומוצרים חיוניים. התחבורה הציבורית תחזור לפעול רק ביום ראשון בשעה 08:00. עם זאת, מחר צפויה הממשלה לקיים דיון נוסף בנוגע למדיניות בהמשך, וייתכן שמועד הסיום של הסגר יידחה.

בניגוד לכלל היישובים בארץ, הממשלה החליטה כי בתוך ירושלים תהיה חלוקה, ולא ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר. העיר חולקה לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון. באופן הזה, ההגבלות לא יחולו רק על שכונות ספציפיות בעיר.

כבישי ישראל בליל הסדר בצל הקורונה / צילום: AP
 כבישי ישראל בליל הסדר בצל הקורונה / צילום: AP

בכדי למנוע יציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או מעבר בין יישובים בניגוד לתקנות, תוגברה האכיפה ברחבי הארץ. שוטרי אגף התנועה פרוסים בכבישים הבין-עירוניים ובכניסות לערים וכן הוקמו מחסומים. בנוסף לכך, המשטרה הציבה מדלגים ועורכת סיורים בתוך היישובים, במטרה למנוע התקהלות ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בתקנות. 45 מחסומים נפרסו בצירים מרכזיים מצפון ועד דרום.

למרות הנוכחות המתוגברת של גורמי האכיפה, מתווה הקנסות לא השתנה במהלך הסגר, והסכומים יישארו זהים. אדם המפר את ההנחיה האוסרת לנוע יותר ממאה מטרים מהבית ללא סיבה מוצדקת, חייב בקנס בגובה 500 שקלים. אדם המפר את הנחיות הבידוד של משרד הבריאות ייקנס ב-5,000 שקלים.

7.4 ב-19:00 - סגר כללי:
איסור על יציאה מיישובי המגורים עד ליום שישי ה-10.4 בשעה 06:00
הסופרים, המכולות ומשלוחי המזון יישאר פתוחים, ותתאפשר הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים.
ירושלים תחולק לשבעה רובעים - רובע אורנים, רובע אלונים, רובע דרום, רובע מזרח, רובע מערב, רובע מרכז ורובע צפון. לא יהיה ניתן לעבור בין אזור אחד לאחר במהלך הסגר.

7.4 ב-20:00 - הפסקת התחבורה הציבורית:
פעילות התחבורה הציבורית תופסק ביישובים עם רוב יהודי עד ל-12.4, כמו גם הרכבת הקלה בירושלים
טיסות בינלאומיות יפעלו רק באישור מראש של שרי התחבורה והפנים.

8.4 ב-15:00 - עוצר:
תיאסר היציאה מהבתים בליל הסדר ועד ל-9.4 בשעה 07:00
לא תתאפשר ההצטיידות במזון
ניתן יהיה להסיע ילדים בין הורים הגרים בבתים שונים
הגבלות אלה לא יחולו ביישובים שמרבית תושביהם אינם יהודים

12.4 ב-07:00 - חובת חבישת מסיכה:
על כל אדם היוצא ממקום מגוריו לעטות מסיכת פנים, אלא אם הוא שוהה לבדו (או עם אנשים עמם הוא מתגורר) בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה
ההוראה לא תחול על ילדים מתחת לגיל 6, או בעלי מוגבלויות שכליות, נפשיות או רפואיות שמתקשים לעשות כן.

 "לא נאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות הנגיף"

לדברי גורם משטרתי, במהלך הסגר חל איסור לבקר אצל שכנים, גם אם הם נמצאים בטווח של מאה מטרים ממקום המגורים. ניתן יהיה לצאת במגבלות הטווח לזמן קצר, וחריגה ממנו תתאפשר לצורך קבלת טיפול רפואי ורכישת תרופות בלבד. דגש מיוחד יינתן במגזר החרדי במטרה למנוע התקהלות אסורה במרחב הציבורי בעת החג.

המשטרה הבהירה כי היא "לא תאפשר ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות הנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי גם במהלך ימי החג, חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם".