אחרי ערב של נאומים, נשיא המדינה האריך לגנץ את המנדט להרכבת הממשלה

לקראת חצות פנו השניים ביחד לנשיא המדינה ריבלין וביקשו ממנו להאריך את המנדט להרכבת הממשלה • המטרה של גנץ ונתניהו הייתה לא לעבור לשלב השלישי על פי חוק יסוד הממשלה כך שיצטרכו להציג 61 חתימות של ח"כים • השניים צפויים להיפגש כבר הבוקר להמשך המו"מ

ריבלין, נתניהו וגנץ / צילום: לע"מ
ריבלין, נתניהו וגנץ / צילום: לע"מ

אחרי ערב של נאומים של נתניהו וגנץ, כל אחד בנפרד, חזרו השניים, ראשי הליכוד וכחול לבן למו"מ בשעת לילה מאוחרת אתמול (יום ב׳) ולקראת חצות פנו השניים ביחד לנשיא המדינה ריבלין וביקשו ממנו להאריך את המנדט להרכבת הממשלה. המטרה של גנץ ונתניהו הייתה לא לעבור לשלב השלישי על פי חוק יסוד הממשלה כך שיצטרכו להציג 61 חתימות של ח"כים. השניים צפויים להיפגש כבר הבוקר (ג') להמשך המו"מ. 

מעט אחר חצות, נענה נשיא המדינה לפניה והאריך לגנץ את המנדט להרכבת הממשלה עד לחצות ביום ד׳.

גנץ הגיע אתמול לבית ראש הממשלה, בבלפור, לקראת השעה 22:00 בלילה. המטרה הייתה להשלים את ההסכם הקואליציוני, אולם בכירים בכחול לבן הביעו חשש, שכן במספר פעמים קודמות היו הצדדים קרובים לחתימה על טיוטה כשנתניהו התחרט ברגע האחרון.

הפערים בין הצדדים עמדו על הרכב הוועדה למינוי שופטים, החשש מפני החלטה של בג״ץ שימנע מנתניהו את האפשרות להתמנות לראש ממשלה. בנוגע לנושא החלת ריבונות על הישובים היהודים ביו״ש, הסיר גנץ את התנגדותו.

מוקדם יותר אתמול אמר גנץ כי הוא לא מתחרט על הדרך שבחר וזאת על אף המחיר הציבורי שהוא שילם בקרב תומכיו. נתניהו אמר בנאומו כי המצב בעידן הקורונה מחייב ממשלת חירום.