אוסטריה: כל שרי הממשלה יתרמו משכורת אחת "לאות סולידריות"

קאנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע על היוזמה ביחד עם סגן הקאנצלר ורנר קוגלר • גם נשיא אוסטריה מתכוון לתרום את משכורתו • השניים אמרו כי הצעד נועד לסמל אחדות וסולידריות עם תושבי המדינה, הנאבקים לחזור לחיי שגרה אחרי יותר מחודש בסגר

מנהיג המפלגה השמרנית באוסטריה, סבסטיאן קורץ, ועמיתו מהמפלגה הירוקה, ורנר קוגלר / צילום: Lisi Niesner, רויטרס
מנהיג המפלגה השמרנית באוסטריה, סבסטיאן קורץ, ועמיתו מהמפלגה הירוקה, ורנר קוגלר / צילום: Lisi Niesner, רויטרס

שרים בממשלת אוסטריה התחייבו היום (ב') לתרום לפחות משכורת חודשית אחת לארגונים הפועלים למען התאוששות החברה האוסטרית ממשבר הקורונה, כך שבסך-הכול ייאספו כ-175 אלף אירו למטרות שונות.

אוסטריה הייתה המדינה הראשונה באירופה שהפחיתה את צעדי הסגר החמורים, והיא מתנהלת לפי תוכנית סדורה למניעת הדבקות חדשות. חנויות קטנות נפתחו בשבוע האחרון, היום נפתחו מסעדות דרייב-אין והאוכלוסייה הצטוותה ללבוש מסיכות במרחבים ציבוריים. באמצע מאי צפויות לשוב לפעילות רוב החנויות והעסקים במדינה.

קאנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הודיע היום על היוזמה ביחד עם סגן הקאנצלר ורנר קוגלר. גם נשיא המדינה מתכוון לתרום את משכורתו. השניים אמרו כי הצעד נועד לסמל אחדות וסולידריות עם תושבי המדינה, הנאבקים לחזור לחיי שגרה אחרי יותר מחודש בסגר.

"מיליוני בני אדם נאלצים לחיות בצמצום בימים אלה, או שנמצאים בקשיים כלכליים", אמר הקאנצלר קורץ, "אנחנו כממשלה הפדרלית עושים כל מה שאנחנו יכולים על מנת שהמדינה תצא מהמשבר. בו בזמן, רצינו להראות גם באופן אישי סימן לאחדות בזמנים קשים אלה". סגן הקאנצלר קוגלר אמר כי כל שר ובעל תפקיד בממשלה יתרום לארגונים "שמסייעים לנו לצלוח את המשבר הזה".

בגרמניה הודיעו חברי פרלמנט מכל המפלגות בבונדסטאג כי יוותרו על העלאה בשכרם ביולי הקרוב, בגלל הזמנים הקשים. הם היו אמורים לקבל עדכון שכר בשווי כ-240 אירו, אך הסכימו ביניהם לדחות אותו. גם בניו זילנד קיצצו השרים וראשת הממשלה ג'סינדה ארדרן כ-20% משכרם.