בוטלו חגיגות האוקטוברפסט בגרמניה: "פשוט מסוכן מדי"

חגיגות האוקטוברפסט השנתיות היו אמורות להתקיים בספטמבר הקרוב במחוז בוואריה • שיעור מקרי הקורונה במדינת המחוז גבוה פי חמישה ויותר משיעור המקרים במדינות מחוז אחרות בגרמניה

חגיגות אוקטוברפסט במינכן ב-2019 / צילום: Matthias Schrader, AP
חגיגות אוקטוברפסט במינכן ב-2019 / צילום: Matthias Schrader, AP

הרשויות בבוואריה הודיעו היום (ג') כי חגיגות האוקטוברפסט השנתיות, המתחילות למעשה בספטמבר, יתבטלו השנה. "זה פשוט מסוכן מדי" אמר ראש מדינת המחוז מרקוס זדר לתקשורת. שיעור מקרי הקורונה במדינת המחוז גבוה פי חמישה ויותר משיעור המקרים במדינות מחוז אחרות, והיא הייתה הראשונה להורות על סגירת בתי ספר ועסקים בגרמניה, לפני שהצעד אומץ ברמה הפדרלית. 40 אלף מתוך 145 אלף המקרים בגרמניה נרשמו בבוואריה, ו-1,336 מקרי מוות מתוך כ-4,500 מקרי מוות בכל גרמניה.

בוואריה הכריזה השבוע על חובה ללבוש מסיכות הגנה לפנים במרחבים הציבוריים, אך גם היא מקלה בהדרגה את הסגר על העסקים והחיים הציבוריים. "אוהל בירה (שכמוהו יש רבים במהלך החגיגה השנתית במינכן) חי מכך שלא שומרים מרחק, משתייה ומשירה משותפת, והגורמים האלה הופכים את האירוע לבלתי-אפשרי", אמר זדר.

במקומות שונים בגרמניה כבר נפתחו אתמול חנויות הקטנות מ-800 מ"ר, לצד כל חנויות ה"עשה-זאת-בעצמך", חנויות אופניים ומוסכים. בברלין הן צפויות להיפתח מחר (ד'). ברחבי המדינה עדיין הושעו הלימודים בבתי הספר היסודיים והגנים, אולם חלק מהתלמידים בשכבות הגבוהות ישובו ללימודים לקראת בחינות הבגרות שלהם כבר השבוע.

נתונים שפורסמו היום מראים כי תנועת הנוסעים בשדה התעופה בפרנקפורט צנחו ב-97% בעקבות שיתוק התנועה האווירית בחודש האחרון, לעומת נתוני השנה שעברה. נתוני גביית המסים ברבעון הראשון צנחו רק באחוזים בודדים, אולם הדבר נובע מכך שהמשבר פרץ רק לקראת סוף מרץ, והמומחים צופים צניחה בנתונים לגבי הרבעון השני.

גרמנים רבים מתכוננים לנפוש השנה בגבולות המדינה, אם הדבר יהיה אפשרי. החוק האוסר על התקהלות של יותר משני אנשים וקורא לתושבים להישאר בבית עדיין בתוקפו, וצפוי לפוג רק ב-4 במאי. מדינות מחוז שונות אינן מאפשרות בשלב זה תנועה ממדינות מחוז אחרות, והאיים הגרמנים בים הבלטי ובים הצפוני "גירשו" תיירים מתחומם כבר בתחילת המשבר.