העליות בוול סטריט התחזקו בסיום; יום סוער בשוקי הנפט שלח את המחירים לזינוק של 20%

מחיר הנפט עבר במהלך היום לעלייה לאחר צניחה שרשם קודם לכן, אחרי שהנשיא טראמפ הורה לצי האמריקאי לתקוף כל ספינה איראנית שתאיים על אוניות של ארה"ב • מניות אינטל ומקדונלד'ס תרמו כשליש מהעלייה של מדד דאו ג'ונס, שטיפס כ-2%

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

השווקים שוב רועדים: האם קריסת הנפט מסמנת את סוף גל העליות בניו יורק? הצטרפו לשידור החי

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ד') בעליות שערים לאחר שמחירי הנפט התייצבו אחרי צלילה חסרת תקדים, וכן על רקע תוצאות טובות מהצפוי בדוחות חברות.

העליות התחזקו לקראת הסיום; מדד דאו ג'ונס סגר בעלייה של כ-2% או יותר מ-450 נקודות, S&P 500 טיפס ב-2.3% והנאסד"ק זינק ב-2.8%. 

21:15

נמשכות העליות בוול סטריט, אחרי יומיים רצופים של ירידות. מדד דאו ג'ונס מטפס ב-1.9%, S&P 500 עולה ב-2.2% והנאסד"ק מתחזק ב-2.7%.

המסחר מתנהל על רקע התנודות הדרמטיות היום במחיר הנפט, שעבר מירידות חדות לזינוקים. מחיר חבית נפט מסוג WTI למסירה ביוני טיפס היום ב-22% ליותר מ-14 דולר לחבית, והברנט מתחזק ב-6%.

בקרב המניות בולטות היום אינטל ומקדונלד'ס בעליות של 6%-4%, ותורמות כשליש מהעלייה במדד דאו ג'ונס. עליות חדות נרשמות גם במניות נייק, מיקרוסופט ושברון. 

מניות חברות התעופה נסחרות היום נגד המגמה, ומאבדות גובה, למרות קבלת החלקים הראשונים בסיוע הממשלתי. יונייטד איירליינס צונחת ב-8% וירידות חדות נרשמות גם במניות תעופה אחרות. 

19:00

נמשכות העליות בוול סטריט, ומדד דאו ג'ונס מטפס ב-1.9%, ועליות דומות נרשמות ב-S&P 500 ובנאסד"ק. מחיר חבית נפט מסוג WTI למסירה ביוני עולה ב-24% ל-14.5 דולר. חבית ברנט מתייקרת קרוב ל-7% לכ-20.5 דולר.

המדדים באירופה ננעלו בעליות היום על רקע התאוששות שוקי הנפט. מדד סטוקס 600 עלה ב-1.8%, עם עליות בכל המגזרים והבורסות. 

17:00

מחירי הנפט ממשיכים להתאושש בקצב מהיר והחוזה ליוני על חבית WTI מטפס ביותר מ-30% למחיר של יותר מ-15 דולר לחבית. מחיר נפט מסוג ברנט עולה ב-11%.

בוול סטריט נמשכות העליות ומדד דאו ג'ונס מוסיף יותר מ-1.5% או כ-400 נקודות. 

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות חזקות. המניות רושמות עליות בפעם הראשונה בשלושה ימים על רקע ניסיונות ההתייצבות של מחירי הנפט, לאחר צלילת שיא. המדדים המובילים נעים בעליות של סביב 2%.

החוזה ליוני על נפט מסוג WTI מזנק ב-23% לרמה של 14 דולר לחבית, לאחר שצנח בתחילת היום מתחת ל-11 דולר. החוזים על חבית ברנט קופצים ב-9% ליותר מ-21 דולר, לאחר צניחה חדה במהלך הלילה. 

שינוי המגמה בנפט מגיע על רקע ציוץ של טראמפ כי הורה לצי האמריקאי לירות ולחסל כל ספינת תותחים איראנית ש"תאיים על הספינות בים".

14:45

המסחר באירופה מתנהל במגמה חיובית וגם בוול סטריט צפויות עליות בפתיחה.

חוזה על הנפט למסירה ביוני מסוג ברנט צונח בכ-9% לרמה של 17.6 דולר לחבית. חוזה על נפט מסוג WTI ליוני יורד בכ-4% לרמה של 11.05 דולר לחבית.

מנגד,  הזהב מטפס בכ-2% לרמה של 1,720 דולר לאונקייה.

13:00

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בשעה זו בעליות של סביב ה-1% במדדים המובילים. בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק מטפסים בכ-1% לאחר הירידות החדות אתמול. 

באסיה המסחר ננעל במגמה מעורבת כאשר הניקיי היפני איבד 0.7%, שנחאי עלתה ב-0.6% והבורסה בהונג קונג טיפסה ב-0.4%.

הזהב מטפס ב-2.1% ל-1,722.9 דולר לאונקייה.

החוזים על הנפט למסירה ביוני מזנקים ב-1.5% ל-11.7 דולר לחבית, וזאת לאחר התרסקות של 40% אתמול. לדברי מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי, UBS Global Wealth Management: "אנו מאמינים שעיוותים בשווקי הנפט עשויים לתרום לתנודתיות בשווקי המניות, באג"ח ובשווקי המט"ח. אולם השקפתנו היא כי התקופה האחרונה של ניתוק קיצוני בשוק הנפט בארה"ב, צפויה לחלוף במחצית השנייה של השנה".

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות לאחר הירידות החדות שנרשמו אתמול. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.9% לאחר צניחה של 4% אתמול, הפוטסי מטפס בשיעור דומה והקאק מוסיף 0.3% לערכו. בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק נסחרים בטריטוריה הירוקה.

נגיד הבנק הבריטי הנכנס, אנדרו ביילי, הזהיר מפני פתיחה מחדש של הכלכלה מוקדם מדי נוכח משבר הקורונה. "אם נפתח ואז ניאלץ לסגור מחדש את הכלכלה אני חושש שזה יפגע בביטחון האנשים באופן חריף", אמר ביילי ל"דיילי מייל" הבריטי. 

07:00

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות בצל הירידות שנרשמו אמש בניו יורק וקריסת החוזים על הנפט למסירה ביוני. 

מדד הניקיי  היפני מאבד 1.15%, שנחאי יורדת 0.15%, ההאנג סנג מאבד 0.6%. בשעה זו החוזים העתידיים בניו יורק נסחרים ביציבות לאחר הירידות במדדים אמש. מדד דאו ג'ונס ירד ב-2.7%, הנאסד"ק צנח ב3.3% ומדד S&P 500 איבד 3%.

החוזים על הנפט למסירה ביוני צנחו בכ-40% אמש (ג'), והבוקר רושמים ירידה נוספת של 9% ל-9 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט צונח ב-15% ל-16 דולר לחבית.

אתמול הופסק המסחר בתעודת הסל העוקבת על הנפט, USO הפופולרית, כאשר הם בין הנפגעים העיקריים מצניחת מחיר הנפט. נוסף להם אלו היצרנים האמריקאים, שאין להם היכן לאחסן את הסחורה ויש חשש מפני השבתת בארות.

לדברי אלה פריד, אנליסטית האנרגיה של לאומי שוקי הון, "אם המפיקות בארה"ב ימכרו לפחות 50% מהסחורה היומית, יהיה קשה להשבית אותם אלא אם הממשל יעשה זאת. בנוסף למכה ביום נפילת המחירים, עולה החשש מפני התייבשות מקורות המימון של קרנות הגידור. הבנקים צמצמו את האשראי לענף כולו. בין אם מדובר בחברת פצלים קטנה ובין אם מדובר בסוחר בקרן גידור - לכולם חתכו את הנזילות".