נמרה בימי קורונה: נטפליקס מציגה כ-16 מיליון מנויים חדשים ברבעון הראשון

מזהירה את בעלי המניות כי צמיחת המצטרפים החדשים לשירותיה "תואט כשהריתוק הביתי יסתיים", אך כך גם שריפת המזומנים של החברה

מתוך הסדקה "טייגר קינג" בנטפליקס / צילום: באדיבות נטפליקס
מתוך הסדקה "טייגר קינג" בנטפליקס / צילום: באדיבות נטפליקס

נטפליקס ראויה לשבחים על כך שהיא נוהגת לפרסם תחילה את החדשות הרעות שלה, אבל הפעם לא היו כמעט כאלה.

ביום שני אחר-הצהריים דיווחה נטפליקס על עלייה חסרת תקדים במספר המנויים החדשים נטו שלה (בניכוי נוטשים) ברבעון הראשון: קרוב ל-15.8 מיליון מנויים חדשים הצטרפו לשירות הסטרימינג שלה בינואר-מרץ, פי שניים ויותר ממה שהחברה צפתה לפני שלושה חודשים, 7 מיליון מצטרפים. ברבעון השני נטפליקס צופה עוד 7.5 מיליון מצטרפים - מעל ה-5.6 מיליון שהאנליסטים צפו, לפי חברת פקטסט.

התוספת של ינואר-מרץ נבעה, כמובן, ממגפת הקורונה שריתקה אנשים לבתיהם. שירותי הסטרימינג הם אחד משוקי הצמיחה הבודדים שנשארו בסביבה כזו, כפי שדיווחו מוקדם יותר גם הספקיות התוכן היריבות דיסני ורוקו. המשקיעים שצפו תוספת מנויים נרחבת, כבר העלו את מניית נטפליקס  ב-34% השנה - העלייה הגדולה ביותר במדד 500 P&S, ושווי השוק של החברה כבר עולה על 100 מיליארד דולר.

אבל נטפליקס הזהירה במכתבה לבעלי המניות כי היא צופה כי צמיחת מספר המצטרפים "תואט כאשר הריתוק הביתי יסתיים, מה שאנחנו מקווים שיקרה בקרוב". היא גם ציינה כי צנרת התכנים החדשים שלה נפגעה מעצירת הפקות הטלוויזיה והקולנוע. הבשורה האופטימית היא ששריפת המזומנים של החברה תואט לפי שעה. המניה ירדה במקצת בעקבות הדיווח.

נטפליקס מובילה עדיין בבטחה את שוק הסטרימינג של תוכני וידאו, והיא לא צפויה להפסיד במאבק מול המוני היריבות החדשות. החברה בנתה גם ספרייה חזקה של תכנים שמלמדים על קריאה מצוינת של רוח הזמן. לדוגמה, סדרת הדוקו-דרמה "טייגר קינג" הושקה במחצית מרץ, בדיוק כאשר הצופים רותקו לבתיהם, והפכה לשיחת היום הווירטואלית במשרד, גם בימים שאף אחד לא מגיע אליו.

אין ספק כי נטפליקס יודעת היטב להימצא במקום הנכון בעיתוי הנכון.