העליות בוול סטריט התחזקו בסיום והדאו ג'ונס עלה ב-1.1%; איבד 1.9% בסיכום שבועי

S&P 500 הוסיף 1.4%, והנאסד"ק התחזק ב-1.7% • טראמפ חתם על חבילת תמריצים בהיקף 484 מיליארד דולר לסיוע לעסקים קטנים ולבתי חולים • מחיר הנפט השלים עלייה של 50% כמעט בשלושה ימים, אך ירד בסיכום שבועי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:15

וול סטריט ננעלה היום (ו') בעליות שהלכו והתחזקו לקראת הסיום, כשברקע נמשכה ההתאוששות במחירי הנפט.

הדאו ג'ונס התחזק ב-1.1% או 260 נקודות, ה-S&P 500 עלה ב-1.4%, והנאסד"ק הוסיף 1.7%. מגזר הטכנולוגיה רשם את העליות הגבוהות ביותר ב-S&P 500, של 2.1%, ומניית אפל עלתה יותר מ-2%. 

עם זאת, בסיכום שבועי ירד דאו ג'ונס ב-1.9% וה-S&P 500 איבד יותר מ-1%. הנאסד"ק איבד השבוע 0.2%. 

מחיר חבית נפט מסוג WTI עלה ב-2.7% לכמעט 17 דולר. הנפט השלים עלייה של כמעט 50% בשלושה ימים, אך סיכם את השבוע בירידות. 

21:50

העליות בוול סטריט מתחזקות: הדאו ג'ונס עולה 0.8%, ה-S&P 500 ב-1.2 והנאסד"ק ב-1.3%. עם זאת המדדים עדיין בדרך לירידה שבועית.

19:45

המדדים בוול סטריט מטפסים לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם על חבילת סיוע בהיקף של 484 טריליון דולר להתמודדות עם השפעות וירוס הקורונה. 

החבילה המוצעת מקצה 370 מיליארד דולר לעסקים קטנים שמנסים להימנע מפיטורים בזמן שהם נסגרים כדי למנוע את התפשטות המגפה. היא מעניקה 75 מיליארד דולר לבתי חולים המתאמצים לכסות הוצאות במהלך המשבר, ו-25 מיליארד דולר למאמצים להגברת הבדיקות למחלה.

זוהי החבילה הרביעית שמעביר הקונגרס בתגובה להתפרצות הווירוס, בעלות כוללת של 3 טריליון דולר.

19:20

מסחר תנודתי נרשם היום בוול סטריט כשהמדדים המובילים נעים בין עליות קלות לירידות קלות.

תנודתיות גם בנפט: עליות חזקות שנרשמו במחירים נמחקו, וכעת המחיר שוב עולה, ומחיר חבית נפט מסוג WTI מתחזק עתה ביותר מ-3%. עם זאת, למרות עלייה של 40% ביומיים, הנפט בדרך לרשום ירידה שבועית שמינית מתוך תשעה שבועות, בסופו של השבוע התנודתי ביותר בהיסטוריה, שבתחילתו ירדו המחירים לטריטוריה שלילית.   

המסחר באירופה ננעל בירידות שערים, כשהמשקיעים עוקבים אחר נתונים כלכליים חדשים ומעכלים דוח שמעלה ספקות בנוגע לטיפול אפשרי בווירוס הקורונה.

מדד סטוקס 600 ננעל בירידה של 1.1%, ורוב הבורסות והמגזרים רשמו ירידות. מגזר הנסיעות והפנאי איבד 3%. סנטימנט המשקיעים נפגע אמש לאחר שדיווח בפייננשל טיימס ציטט מסמכים שפורסמו בטעות על-ידי ארגון הבריאות העולמי, שלפיהם התרופה רמדסיביר של חברת גיליאד  נכשלה בשיפור מצב החולים.

באירופה הסכימו אמש מנהיגי האיחוד האירופי להקים קרן חירום בהיקף טריליון אירו כדי לסייע לממשלות עם אמצעים פיסקאליים מוגבלים.   

18:10

מסחר תנודתי מתון בוול סטריט. המדדים עברו לירידות קלות, והם בדרך לרשום ירידות שבועיות, אחרי שבועיים רצופים של עליות. 

17:30

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות קלות של 0.2%-0.1% במדדים המובילים, בסופו של שבוע שהתאפיין בתנודתיות קיצונית במחירי הנפט.

מחיר הנפט מתחזק זה היום השלישי ברציפות. חבית מסוג WTI מתייקרת יותר מ-3% לכ-17 דולר ואילו חבית נפט מסוג ברנט מתייקרת ב-1% ל-21.5 דולר.

חברת איי.טי אנד טי  הודיעה כי המנכ"ל רנדל סטיבנסון יעזוב את תפקידו. ב-1 ביולי יחליף אותו בתפקיד נשיא ומנהל התפעול הראשי של החברה ג'ון סטנקי. 

מניית אינטל  נחלשת היום לאחר פרסום הדוחות. 

חברת מלאנוקס  פרסמה הלילה דוחות, שבהם הציגה תוצאות שיא לרבעון הראשון של 2020. ההכנסות הסתכמו ב-429 מיליון דולר, עלייה של 13% בהשוואה לרבעון הקודם ו-40% בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. שיעור הרווח תפעולי GAAP עמד על 23.9% , ושיעור הרווח תפעולי non-GAAP על 34.1%.

באירופה נמשכות ירידות השערים בהובלת מגזר הנסיעות והפנאי. מדד סטוקס 600 מאבד 0.8%.  

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, על רקע המשך ההתאוששות המחירי הנפט. מדד דאו ג'ונס מטפס בפתיחה ב-0.7%.

12:44

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות. הקאק והפוטסי יורדים בכ-1%, מדד הדאקס הגרמני מאבד יותר מ-1% בצל נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו היום.

סקר IFO למצב העסקים בגרמניה נפל בחודש אפריל ל-74.3 נקודות, לעומת 85.9 נקודות בחודש מרץ. התחזיות בשוק היו לירידה ל-80 נקודות. מדובר בירידה לרמה הנמוכה ביותר במדד מאז שהושק.

11:10

מנייתה של חברת התרופות גיליאד  צונחת ביותר מ-4% לאחר שהחברה הגיבה להדלפה כי הניסוי בתרופה לטיפול בקורונה לא עמד ביעד. ארגון הבריאות העולמי חשף בטעות תוצאות מניסוי של גיליאד שנערך בסין בתרופה רמדסיביר, אחת התרופות הנחשבות למובילות לטיפול בקורונה. הארגון העלה מידע מן הניסוי וסיווג את התוצאה כ"שלילית". לדברי חברת גיליאד, הסיווג הזה אינו מדויק. 

10:00

המסחר באירופה נפתח בירידות חדות. מדד הדאקס הגרמני צונח ב-2%, הקאק ב-1.65% והפוטסי מאבד 1.5%.

09:00

המכירות הקמעונאיות בבריטניה נפלו בחודש מרץ בשיעור החד מעולם, וזאת בצל שיתוק הכלכלה כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. המכירות הקמעונאיות נפלו ב-5.8% ב-12 החודשים שהסתיימו במרץ, במה שייזכר כנפילה החדה בהיסטוריה מאז סגרו החנויות שת שעריהן ב-23 במרץ. סקטור המזון בלט לטובה בצל המשבר.

בית הנבחרים בארה"ב אישר חבילת סיוע לעסקים קטנים בגובה 484 מיליארד דולר.

יצרנית התרופות הצרפתית סנופי דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2020 והציגה רווח נקי של 1.68 מיליארד אירו (1.82 מיליארד דולר), לעומת רווח של 1.14 מיליארד אירו ברבעון המקביל ב-2019.

חברת התרופות גיליאד הגיבה לדיווחים לפיהם הודלפו תוצאות הניסוי בתרופה לטיפול בקורונה, וטענה כי אלו לא מדויקות.

07:00

המסחר באסיה מתנהל הבוקר בירידות שערים בהמשך לסנטימנט בניו יורק, שם המדדים מחקו את העליות בנעילת המסחר. 

מדד הניקיי מאבד 0.8%, שנחאי יורדת ב-0.6%, והבורסה בהונג קונג מאבדת 0.3%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כעת עד 0.6%.

מחיר חבית נפט (חוזים עתידיים ליוני) מזנק ב-8.5% למחיר של 17.8 דולר לחבית. מדובר ביום שני ברציפות של עליות על רקע, בין היתר, על רקע החשש מהתלקחות במזה"ת לאחר שטראפ שחרר את הרסן לכוחות הצבא במקרה בו איראן תתקוף שוב יעדים אסטרטגיים במפרץ הפרסי.

הבנק העממי בסין הפחית את הריבית על ההלוואות לטווח של שנה (TMLF) ב-20 נקודות בסיס ל-2.95% מ-3.15%. באותה הצהרה מסר הבנק כי הוא הזרים לשוק הפיננסי 56.1 מיליארד יואן (7.93 מיליארד דולר).

ארגון הבריאות העולמי חשף בטעות תוצאות מניסוי של גיליאד שנערך בסין בתרופה רמדסיביר, אחת התרופות הנחשבות למובילות לטיפול בקורונה. הארגון העלה מידע מן הניסוי וסיווג את התוצאה כ"שלילית". לדברי חברת גיליאד, הסיווג הזה הוא טעות, ובשעה זו נבחנות התוצאות כדי לראות אם ניתן להסיק מהן מסקנות כלשהן.

אינטל דיווחה אתמול על תוצאותיה לרבעון ומשכה את התחזית השנתית. המניה נפלה ב-6% במסחר המאוחר.