גיליאד על הדלפת תוצאות הניסוי בתרופה לקורונה: אינן חד משמעיות

לפי החברה הפרסום כלל תיאור לא מדויק של המחקר שלא הושלם בשל גיוס נמוך של חולים • המגמות בנתונים יכולות להצביע על תועלת פוטנציאלית של רמדסיביר

מטה גיליאד בקליפורניה / צילום: Eric Risberg, Associated Press
מטה גיליאד בקליפורניה / צילום: Eric Risberg, Associated Press

חברת התרופות גיליאד מצרה על כך שארגון הבריאות העולמי פרסם בטרם עת מידע בעניין המחקר של ממשלת סין, שמאז כבר הוסר. החוקרים במחקר זה לא נתנו אישורם לפרסום התוצאות. יתרה מכך, הפרסום כלל תיאור לא מדויק של המחקר שלמעשה לא הושלם בשל גיוס נמוך של חולים ולכן הוא חסר את העוצמה הסטטיסטית הנדרשת על מנת להסיק מסקנות משמעותיות סטטיסטית.

לכן, תוצאות המחקר אינן חד משמעיות, אם כי המגמות בנתונים יכולות להצביע על תועלת פוטנציאלית של רמדסיביר, במיוחד בקרב חולים שטופלו בשלבים מוקדמים של המחלה. נתוני המחקר המלאים הוגשו לבחינה והערכה של כתבי עת רפואיים מקצועיים ויפורסמו בקרוב.

חשוב לציין כי בימים אלה נערכים מספר מחקרים בפאזה שלישית שנועדו לספק את הנתונים הנוספים הנחוצים בכדי לקבוע את הפוטנציאל של רמדסיביר לטיפול ב- COVID-19 . תוצאות מחקרים אלה יעזרו ליידע ולהבין במי לטפל, מתי לטפל וכמה זמן לטפל באמצעות רמדיסיבר. בחלק מהמחקרים הושלם במלואו גיוס החולים עבור האנליזה הראשונית ובחלקם יושלם הגיוס בעתיד הקרוב.