קבוצת "הארץ" מוציאה באופן מיידי עשרה עיתונאים לחופשה ללא תשלום

זאת עם אופציה להוציא עשרה נוספים בעוד חודש • המהלך מתאפשר לאחר שארגון העיתונאים, ועד עובדי "הארץ" והנהלת החברה חתמו על הסכם המסדיר את התנאים הפנסיוניים של היוצאים לחופשה

קבוצת "הארץ" מוציאה באופן מיידי עשרה עיתונאים לחופשה ללא תשלום עם אופציה להוציא עשרה נוספים בעוד חודש. המהלך מתאפשר לאחר שארגון העיתונאים, ועד עובדי "הארץ" והנהלת החברה חתמו על הסכם המסדיר את התנאים הפנסיוניים של היוצאים לחופשה.

על-פי ההסכם, עשרה עיתונאים יצאו באופן מיידי לחופשה ללא תשלום של שלושה חודשים, שבמהלכם יתאפשר להם לעבוד בעבודה אחרת שאין בה ניגוד עניינים, והם ימשיכו להחזיק במחשבים ובטלפונים שסופקו להם על-ידי החברה. כמו כן, במהלך תקופת החל"ת תימשך ההפרשה פנסיונית של "הארץ" לטובתם.

אבל כלל לא בטוח שבכך יסתיימו הצעדים שנוקטת ההנהלה: על-פי ההסכמות, בתום חודש ימים ובהתאם להערכות מצב שייעשו תוכל ההנהלה להוציא לחל"ת עשרה עובדים נוספים.

הבוקר (א') עדכן הוועד את עובדי "הארץ" בפרטי ההסכם עם ההנהלה, וציין: "אנו מודעים היטב למשבר בענף העיתונות, אך מקוות שקבוצת 'הארץ' תעמוד בו ואף תתאושש מהר ככל האפשר, כך שהסכם זה יהיה הצעד האחרון לקראת החזרה למסלול".

נזכיר כי קבוצת "הארץ" איננה היחידה בתחום העיתונות המודפסת שנוקטת צעדי התייעלות: בסוף השבוע האחרון פורסם ב"גלובס" כי הנהלת קבוצת "ידיעות אחרונות" מבקשת לבצע קיצוצים, בין היתר באמצעות קיצוצי שכר לעובדי "כלכליסט". במקרה של "ידיעות", המהלך נעשה ללא תיאום עם ועד העובדים וארגון העיתונאים.