לחץ הקמעונאים עבד? קרן בהיקף 6 מיליארד שקל להחזרת עובדים מחל"ת

הקרן צפויה תחלק לעסקים במשק מענקים בהתאם להחזרת עובדים מחל"ת, כפי שדרשו בעלי הרשתות הגדולות • תפעל בנוסף לקרן ההלוואות לעסקים • המדינה תבקש מהכנסת לאשר את הרחבת תוכנית החילוץ מעבר ל-80 מיליארד שקל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון / צילום: מארק ישראל סלם, "ג'רוזלם פוסט"

לחץ הקמעונאים עבד? הממשלה מקצה 6 מיליארד שקל לשימור ולהחזרת עובדים למעגל העבודה. הקרן תחלק לעסקים מענקים בהתאם להחזרת עובדים מחל"ת. הקמתה אמורה לספק פתרון לבעלי הרשתות הקמעונאיות הגדולות שהשביתו היום את החנויות בדרישה לפיצויים מהמדינה.

מדובר בהרחבה של תוכנית החילוץ, שהיקפה עומד כעת על 80 מיליארד שקל. מטעם ראש הממשלה נמסר כי "בימים הקרובים תובא לאישור הכנסת בקשה להרחבת התוכנית הכלכלית מעבר ל-80 מיליארד שקל, שתכלול את התוכנית להחזרת העובדים למעגל התעסוקה וצעדים נוספים". 

בנוסף, המדינה תקים קרן להלוואות בערבות מדינה לעסקים גדולים בסכום של 6 מיליארד שקל, שתתחיל לפעול מיד לאחר יום העצמאות. "המודל המפורט להקצאת המסגרת התקציבית לתוכנית החדשה יפורסם בימים הקרובים", נמסר מטעם ראש הממשלה.

בשבוע שעבר ציין מנכ"ל ובעלי רשת פוקס הראל ויזל כי התוכנית של ראש הממשלה בנימין נתניהו היא לשלם מענק חד-פעמי של 10 אלפים שקל לכל מעסיק עבור כל מובטל שייקלט מחדש אצלו בעבודה. אתמול הודיעה התאגדות רשתות האופנה, המסחר וההסעדה - גוף המזוהה עם קבוצות אופנה גדולות ובראשן פוקס, קסטרו, גולף, קפה קפה ואחרות - הודיעה כי 200 מהרשתות שהיא מייצגת לא תפתחנה היום את החנויות שלהן במחאה על סירוב הממשלה להיענות לדרישותיהן.