הרשויות במחוז חוביי בסין הודיעו על הורדת רמת הכוננות

נציבות הבריאות במחוז, שבו החלה התפרצות הקורונה, הודיעה כי רמת הכוננות תרד החל ממחר מהגבוהה ביותר לשנייה בחומרתה • נכון לאתמול, בחוביי לא דיווחו על מקרי הידבקות חדשים ב-27 הימים האחרונים

טקס פרידה מהצוותים הרפואיים שהגיעו לווהאן כדי לעזור בהתמודדות עם הקורונה / צילום: NG Han Guan, AP
טקס פרידה מהצוותים הרפואיים שהגיעו לווהאן כדי לעזור בהתמודדות עם הקורונה / צילום: NG Han Guan, AP

הרשויות במחוז חוביי בסין, שבו החלה התפרצות הקורונה, מורידות את רמת החירום באזור. נציבות הבריאות במחוז פרסמה היום בחשבון ה-WeChat שלה כי היא מורידה את רמת הכוננות מהגבוהה ביותר לרמה השנייה בחומרתה. עם זאת, הנציבות לא ציינה מהן ההקלות על תושבי המחוז. 

בייג'ינג הודיעה אתמול על צעד דומה של הורדת רמת הכוננות לרמה השנייה בגובהה. בבייג'ינג ציינו כי המשמעות היא כי אנשים שמגיעים לעיר מאזורים בעלי סיכון נמוך בסין לא יצטרכו להיכנס לבידוד של 14 יום. בנוסף, ישוחררו אנשים שנמצאים בבידוד כעת ותבוטל החובה לעטות מסכות בחוץ. 

חוביי הוא המחוז האחרון שמתחיל בהורדת דרגות הכוננות, ומדובר באבן דרך משמעותית במאבק של סין בנגיף הקורונה. נציג ממערכת הבריאות הסינית ציין ב-26 באפריל כי אין יותר חולי קורונה בבתי החולים בוואהן, שנמצאת במחוז חוביי ונחשבת למקום שבו התפרצה המגפה. נכון לאתמול, בחוביי לא דיווחו על מקרי הידבקות חדשים ב-27 הימים האחרונים. נציבות הבריאות הלאומית של סין דיווחה היום על 12 מקרים חדשים בלבד במדינה.