הגרף היומי: הבדיקות גילו - הקורונה ברוסיה גדלה בקצב מבהיל

כשמשווים את מספר החולים המאומתים בין רוסיה, ספרד, בריטניה ואיטליה החל מהחולה ה-100, ניתן לראות כי אומנם 45 יום לאחר מכן יש אותה כמות מקרים, אך קצב הגידול ברוסיה באותו שלב עדיין מאיץ - בעוד שבאיטליה, בספרד ובבריטניה הוא כבר החל להתמתן

שוטרים צועדים בכיכר האדומה הריקה במוסקבה לאחר שהוטל סגר כללי על העיר בצל הקורונה / צילום: Pavel Golovkin, AP
שוטרים צועדים בכיכר האדומה הריקה במוסקבה לאחר שהוטל סגר כללי על העיר בצל הקורונה / צילום: Pavel Golovkin, AP

ביום ראשון טיפס מניין החולים המאומתים החדשים ברוסיה ב-10,633 בני אדם נוספים, לאחר תקופה שבה גרף התחלואה במדינה נמצא בעלייה מתמדת. עד כה אותרו ברוסיה 145,268 חולים מאומתים, והמספרים העולים במהרה מציבים את רוסיה כמדינה ה-7 בחומרת ההתפרצות בעולם. כעת נראה כי מגפת הקורונה הופכת למשבר אמיתי במדינה החולקת גבול עם סין, אשר משך תקופה ארוכה טענה כי בשטחה ישנם מקרים בודדים בלבד, שאין בהם בכדי להעיד על התפשטות שיש לייחס לה חשיבות.

כאשר משווים את מספר החולים המאומתים בין רוסיה, ספרד, בריטניה ואיטליה החל מהחולה ה-100, ניתן לראות כי אומנם 45 יום לאחר מכן ישנה אותה כמות מקרים, אך קצב הגידול ברוסיה באותו שלב עדיין מאיץ, בעוד שבאיטליה, ספרד ובריטניה הוא כבר החל להתמתן. המספרים העולים במהירות מותירים את מערכת הבריאות חסרת אונים; ברשתות החברתיות פורסם ב-11 באפריל סרטון של עשרות אמבולנסים ממתינים בפקק המשתרך מחוץ לבית חולים עמוס, עד כדי שנהג אמבולנס העיד כי נאלץ להמתין 9 שעות מחוץ לבית החולים עם חולה ברכבו.

חסר ציוד והאחיות מוחות

בזמן שמספר מיטות הטיפול נמרץ במוסקבה הולך ואוזל ומומחים מעידים כי הציוד רפואי דוגמת מנשמים נשבר בקלות, אחיות ברחבי המדינה התפטרו במחאה על מחסור בציוד ובמזון, תנאי עבודה ירודים ושכר נמוך, ובמהלך אפריל טענו רופאים כי רוסיה מוסרת נתונים לא מדויקים, כאשר מספרי האמת של החולים גבוהים יותר, אך רבים מהם מדווחים כדלקת ריאות. בשבוע שעבר, הודה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי המדינה סובלת ממחסור בציוד מגן אישי לעובדי שירותי הבריאות, בהמשך לכך שאסר על יצוא ציוד מיגון.

מספר חולים חדשים בכל יום
 מספר חולים חדשים בכל יום

ככל שהוגבר קצב הבדיקות, החלו להתגלות ברוסיה חולים רבים, והרשויות נאלצו להכריז על מצב חירום לאומי בכדי להתמודד עם המגפה. ראש ממשלת רוסיה, מיכאיל מישוסטין, נדבק אף הוא בנגיף הקורונה. בנאום לאומה, הכריז פוטין כי "הסיכונים להידבק גבוהים, ואיום הסכנה מפני תמותה בשל הנגיף, עדיין נמשך", והזהיר כי בנוגע למגפה, הגרוע מכל עדיין לפני עמו. בהתאם, האריך הנשיא את הסגר שהחל ב-4 באפריל עד ה-11 במאי, על האזרחים לצאת מבתיהם, אלא לרכישת מזון, תרופות וטיול עם הכלב.