מנהל רשות המסים: מי שזכאי למענק, יקבל את הכסף תוך יומיים

ערן יעקב במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב בנוגע לאסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה: "כ-500 אלף זכאים לפעימה; גובה המענק יהיה 70% מאותה הכנסה חייבת אך לא יותר מ-10,500 שקל"

מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: כדיה לוי
מנהל רשות המסים, ערן יעקב / צילום: כדיה לוי

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, נשא הערב (ב') דברים במסגרת מסיבת העיתונאים שאותה פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לאסטגיית היציאה ממשבר הקורונה. יעקב ציין כי מי שזכאי למענק, יקבל את הכסף תוך יומיים לחשבון הבנק הפרטי, בדומה לשיטה בארה"ב. 

"ממחר ניתן יהיה להיכנס לאזור האישי בצורה פשוטה, לדווח אם יש ירידה של 25% בהכנסות בתקופה האמורה, ולכל בעל עסק יהיה חיווי - אם הוא זכאי או לא", אמר יעקב. "ככל שיהיה זכאי, תוך יומיים הכסף יהיה בחשבון הבנק, כמו בארצות-הברית". 

"הפעימה השנייה תהיה הרבה יותר רחבה", הוסיף מנהל רשות המסים. "המשמעות של הדבר היא שהתנאים יהיו פשוטים - גיל 20 ומעלה והכנסה של עד מיליון שקל".

יעקב הוסיף כי גובה המענק שלו זכאים לטענתו כ-500 אלף איש, יהיה "70% מההכנסה החודשית הממוצעת מעסק - אך לא יותר מ-10,500 שקל". 

יעקב דיבר גם על הפעימה השלישית שתועבר למי שזקוק לה: "מדובר בעסקים בעלי מחזורים שנעים בין 300 אלף ל-20 מיליון שקל. המשמעות של המענק היא שיהיה אפשר להגיע לסיוע של עד 400 אלף שקל לעסק".

מנהל רשות המסים דיבר בפירוט אודות הפרוצדורה שכרוכה בקבלת המענק: "נכנסים לאזור האישי ובוחרים במענק לעסקים שנפגעו מקורונה, ובמסך הבא פשוט מציינים את הנתונים. מציינים שיש ירידה בהכנסות, אף אחד לא בודק אתכם". יעקב ציין כי בשלב הבא "עוברים לשקף הבא, זה עובר באופן אוטומטי, אז בעל העסק יודע אם הוא זכאי ומקבל את סכום הזכאות תוך יומיים בחשבון".