פצצת רייטינג: מיליון צפיות בשידור הדיון בבית המשפט העליון אתמול

דרך השרת של לשכת העיתונות הממשלתית נרשמו ביום הדיונים הראשון 130 אלף צפיות, וביום השני 150 אלף • בנוסף, הדיונים שודרו בערוצים 11, 12 ו-13 ובאתרי החדשות • ראש לע"מ: "נוכחות המצלמות חיזקה את השקיפות ואת אמון הציבור בהליך המשפטי"

נשיאת העליון אסתר חיות בדיון בבג"ץ בעתירות נגד נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני / צילום: יוסי זמיר, גלובס
נשיאת העליון אסתר חיות בדיון בבג"ץ בעתירות נגד נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני / צילום: יוסי זמיר, גלובס

גורמים בלשכת העיתונות הממשלתית ובהנהלת בתי המשפט - אשר אחראים לשידור הדיון בבג"ץ ביום ראשון וביום שני בעתירות נגד הטלת הרכבת הממשלה על בנימין נתניהו ונגד ההסכם הקואליציוני בין כחול לבן לליכוד - מביעים סיפוק רב מהיקף העניין הציבורי בשידורים.

הערכות לא רשמיות בלע"מ מדברות על סך כולל של לא פחות ממיליון צפיות בשידור הדיון אתמול (ב') שעסק בבקשה לפסול את ההסכם הקואליציוני. דרך השרת של לשכת העיתונות הממשלתית נרשמו ביום הראשון 130 אלף צפיות, וביום השני נרשמו 150 אלף צפיות. מלבד זאת, האירוע הועבר בשלושת ערוצי הטלוויזיה 11, 12 ו-13 ובאתרי חדשות רבים, וסיכום הצפיות מוערך כאמור בכמיליון.

ניצן חן, ראש לשכת העיתונות הממשלתית, אומר ל"גלובס" כי מדובר באחד משידורי הבוקר עם הצפייה הגבוהה ביותר בישראל. "אם משווים לפסק הדין של השופט יעקב צמח באפריל 99 נגד אריה דרעי, שהיה שיחת היום - הנתונים היום מדברים על אחוזי צפייה גבוהים פי 7-8".

לצורך שידור הדיונים החל מהשעה 10:00 עד אחר-הצהריים, אנשי לע"מ הגיעו לבית המשפט כבר בשעה 5:30 בבוקר. עלות יום השידורים מוערכת ב-40 אלף שקל.

ברשות השופטת מסרו בתגובה כי לטובת הפרויקט הניסיוני של העברת שידורים ישירים מבית המשפט העליון, התקשרה הנהלת בתי המשפט עם לע"מ, לפי הוראת תכ"מ של אגף החשב הכללי במשרד האוצר.

עוד נמסר כי "ההתקשרות כללה ביצוע התאמות שונות שנדרשו באולם ג' בבית המשפט העליון, לרבות אספקה והתקנת מצלמות רובוטיות באולם וכן הקמת חדר בקרה ושידור מעל האולם, הכולל מערכות טכנולוגיות שונות הנדרשות להעברת השידורים הישירים ותחזוקת הציוד. בנוסף כוללת ההתקשרות את הפקת השידורים הישירים במסגרת הפרויקט. עלות ההתקשרות היא כחצי מיליון שקל".

ראש לע"מ ניצן חן מסר בתגובה כי "בשני ימי השידורים המרתקים והמבורכים, שללע"מ הייתה הזכות להיות שותפה להם, הוכח כי נוכחות המצלמות לא רק שלא עשתה זילות לדיון המשפטי, אלא חיזקה את השקיפות ואת אמון הציבור בהליך המשפטי ובבית המשפט העליון".

כזכור, "גלובס" הגיש בקשה להתיר את שידור הדיונים בבג"ץ