טורקיש איירליינס מתכננת חזרה הדרגתית של לו"ז טיסותיה

החברה צופה כי חזרה מלאה לפעילות תימשך לפחות 4 חודשים • בחודש יוני מתכננת טורקיש לטוס כצעד ראשון ל-22 יעדים ב-19 מדינות, ומקווה כי עד חודש ספטמבר היא תגיע לפריסה של 99 מדינות • לפני משבר הקורונה החברה טסה ל-126 מדינות

חברת התעופה טורקיש איירליינס מתכננת חזרה הדרגתית של לו"ז טיסותיה. החברה, שטסה למאות יעדים, עצרה את כל פעילותה בעקבות משבר הקורונה, וכעת היא מתכננת להחזיר אותה בהדרגה, כבר בחודש יוני, כך לפי טיוטה שמתפרסמת בתקשורת הטורקית.

החברה צופה כי חזרה מלאה לפעילות תימשך לפחות 4 חודשים. בחודש יוני מתכננת החברה לטוס כצעד ראשון ל-22 יעדים ב-19 מדינות. לפני משבר הקורונה, טורקיש טסה ל-126 מדינות. 

החברה מקווה כי עד חודש ספטמבר היא תגיע לפריסה של 99 מדינות, אלא שלתוכנית הזו מתלווה כוכבית גדולה - הכול תלוי במדיניות שתאפשר את החזרת הקווים לפעילות ביום של אחרי הקורונה. הפעילות הזו תהיה כפופה לאישורים בילטראליים בין מדינות בזווית הבריאות, כשהפעילות תסתמך על הדדיות בהיתרי הכניסה של אזרחים לצד פטירת האזרחים מהצורך בבידוד עם הנחיתה.

טורקיש איירליינס, שהטיסה בשנה שעברה כ-75 מיליון נוסעים, הודיעה בשיא המשבר על הקפאת פעילותה המסחרית עד ל-28 במאי.

בין 22 המדינות הראשונות שאליהן תתחדש הפעילות נכללת גם ישראל, כמו גם קנדה, סין, יפן, הולנד, בלגיה, אוסטריה, נורבגיה ועוד. במקביל תפעיל החברה 60% מהטיסות הפנים-ארציות שלה. 

פחות טיסות קונקשן 

כפי שפורסם השבוע ב"גלובס", ישראל מגבשת הסכם הדדיות עם אוסטריה, ובכוונתה לכרות הסכמים גם עם מדינות נוספות, בהן יוון וקפריסין, כדי לעודד תיירות הדדית. בהקשר זה היא תצטרך להתמודד עם לובי המלונאים המקומיים, שלא ירצו לעודד את חזרת הישראלים לנתב"ג כל-כך מהר. 

עם טורקיש איירליינס, המצב יהיה מאתגר אף יותר: לפני משבר הקורונה החברה הפעילה בימי השיא שלה כ-10 טיסות בקווים מתל-אביב לאיסטנבול, תדירות שהפכה אותה לאחת מחברות התעופה הזרות החזקות בישראל. לטורקיה טסה גם החברה הטורקית פגסוס, כאשר אף חברה ישראלית אינה מורשית לטוס לטורקיה.

יותר מ-85% מהנוסעים הישראלים עם חברת הדגל של טורקיה המשיכו בשנים האחרונות בטיסות קונקשן ליעדים שונים. אלא שלפי מומחי תעופה, בעולם התעופה שאחרי הקורונה עיקר הטיסות תהיינה "פוינט טו פוינט", כלומר הרבה פחות בקונקשן, מה שאפיין כ-60% מהטיסות ברחבי העולם, ויותר בטיסות ישירות - לאור ההסכמים כאמור.

בכל הנוגע לקווים מישראל, טורקיש לא תוכל להסתמך רק על הנופשים בטורקיה, שמספרם אומנם עולה מדי שנה, אך הוא רחוק מלהוות את רוב הנוסעים במטוסיה.