טוויטר מעלה הילוך במאבק נגד קונספירציית הדור החמישי

תיאורית הקונספירציה הובילה בעולם לעשרות מעשי חבלה באנטנות של רשתות סלולר ולתקיפה של טכנאים • טוויטר הודיעה כי מי שיחפש מידע על רשתות מהדור החמישי בפלטפורמה שלה, יופנה להודעה מטעם ממשלת בריטניה, לפיה הממשלה לא מצאה כל קשר בין רשתות דור 5 ובין הקורונה

אדם עם מסכה בלונדון, על רקע גרפיטי נגד רשתות 5G  / צילום: RUSSELL BOYCE, רויטרס
אדם עם מסכה בלונדון, על רקע גרפיטי נגד רשתות 5G / צילום: RUSSELL BOYCE, רויטרס

טוויטר הודיעה היום (ד') כי היא תציג מידע ממשלתי מאומת לכל מי שיחפש את הצירוף "5G" בפלטפורמה שלה, במסגרת שיתוף פעולה בינה ובין והממשלה הבריטית. שיתוף הפעולה נועד לסייע לחברה להתמודד עם תפוצה של תיאורית הקונספירציה שקושרת את וירוס הקורונה לרשתות תקשורת מהדור ה-5, שהפכה לפופולארית במיוחד באירופה. התיאוריה הובילה לעשרות מעשי חבלה באנטנות של רשתות סלולר ולתקיפה של טכנאים, מרבית המקרים התרחשו בבריטניה.

לפי התאוריה , הצבת אנטנות סלולריות מהדור החמישי היא הגורם לווירוס הקורונה או מעודדת את התפשטותו. לפי גרסה אחת של התאוריה הזו, התדרים מאנטנות אלה הם שגורמים להיווצרות הווירוס ולפי גרסה שנייה, הם גורמים להיחלשות המערכת החיסונית של בני אדם, וכך לתסמינים חמורים ואף למוות. כך או כך, אלו שמאמינים בתאוריה סבורים כי היא מובילה להתפשטות הווירוס. חשוב לציין כי אין לתאוריה הזו שום ביסוס מדעי וכי הדרך הטובה ביותר לנצח את הקורונה היא לפעול בהתאם להוראות משרד הבריאות וארגוני הבריאות בעולם.

טוויטר הודיעה כי מי שיחפש מידע על רשתות מהדור החמישי בפלטפורמה שלה, יופנה להודעה מטעם ממשלת בריטניה, לפיה הממשלה לא מצאה כל קשר בין רשתות דור 5 ובין וירוס הקורונה. ההודעה תכלול קישור לאתר ממשלתי עם מידע אמין, עובדתי ומאומת בכל הנוגע לרשתות דור 5. זאת, כחלק ממאמצי החברה לספק למשתמשי טוויטר מידע ממקורות מוסמכים אודות הקורונה.

מלבד טוויטר, גם גוגל ופייסבוק נקטו צעדים נגד תפוצה של מידע מטעה ושקרי בכל הנוגע לוירוס הקורונה ולקונספירציית הדור החמישי בפלטפורמות שלהן. בשבועות האחרונים הן מסירות תכנים וקבוצות שעוסקות בנושא מהפלטפורמות שלהן, בדומה לצעדים שנקטו נגד מתנגדי חיסונים בשנה שעברה. לפני כשבועיים, פייסבוק הסירה קבוצה ישראלית שנועדה לפעילות נגד פיזור רשתות תקשורת של הדור החמישי במדינה, בשם "Stop 5G Israel" בשל הפרה של תנאי השימוש של הפלטפורמה.

פייסבוק הודיעה כי היא מסירה תכנים מסוג זה רק במידה והם עשויים לגרום לנזק פיזי ממשי. גם טוויטר הודיעה כי היא תסיר מידע מטעה ומזיק באופן פעיל, אך לא את כל המידע שמקשר בין רשתות דור 5 לקורונה. נציגי הפרלמנט הבריטי חקרו נציגים של כל שלוש החברות הללו בשבוע שעבר כדי לבחון את התנהלותן מול תפוצה של מידע שקרי בפלטפורמות שלהן, והעלו ביקורת על כך שאינן עושות מספיק בעניין.