הקורונה פוגעת בסולאראדג': פספסה את תחזית הרווח וסיפקה תחזיות פושרות לרבעון השני

בשורת הרווח סולאראדג' פספסה את תחזיות האנליסטים, כשהרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-95 סנט, בעוד שהתחזית הייתה ל-1.25 דולר

מערכות של חברת סולאראדג'  / צילום: אתר החברה
מערכות של חברת סולאראדג' / צילום: אתר החברה

מגפת הקורונה פוגעת בתוצאות חברת סולאראדג', המספקת פתרונות טכנולוגיים לתעשיית האנרגיה הסולארית. החברה פרסמה אתמול (ד') את דוחות הרבעון הראשון לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ובמסחר המאוחר מנייתה נפלה בכ-11%, לאחר שבמסחר הרגיל היא זינקה בכ-16%. שווי השוק של סולאראדג'  בסיום המסחר הרגיל עמד על 6.2 מיליארד דולר.

ברבעון הראשון, סולאראדג' עקפה את תחזית ההכנסות כשהכנסותיה הסתכמו בכ-431 מיליון דולר, צמיחה של 58.6% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, בשורת הרווח סולאראדג' פספסה את תחזיות האנליסטים כשהרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-95 סנט, בעוד שהתחזית הייתה ל-1.25 דולר. בסך הכול הסתכם הרווח הנקי Non-GAAP ב-50.7 מיליון דולר לעומת 32.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הגיע ל-42.2 מיליון דולר, גידול של 122% מהרבעון המקביל.

במבט קדימה, סולאראדג' מספקת תחזית פושרת לרבעון השני, והיא מצפה בו להכנסות של 305-335 מיליון דולר, בעוד שתחזית האנליסטים הייתה לכ-348 מיליון דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2019 הכנסות סולאראדג' היו 325 מיליון דולר, כך שהתחזית ירידה של 6.2% עד עלייה של 3.1% ברבעון זה. סולאראדג' צופה ברבעון השני שיעור רווח גולמי של 30%-32% (לעומת 33.6% ברבעון הראשון) ושיעור רווח גולמי של 32%-34% בתחום הסולארי, שהכנסותיו צפויות להסתכם ברבעון ב-285-315 מיליון דולר.

בשיחת הוועידה שערכה החברה לאחר פרסום הדוחות מסרו המנכ"ל, צבי לנדאו, וסמנכ"ל הכספים, רונן פייר, כי מגפת הקורונה תשפיע על עסקי החברה בארה"ב, ובמידה פחותה באירופה, והיא תפחית את הכנסות החברה בשני הרבעונים הבאים. הם ציינו שבתגובה להאטה הצפויה בשל המגפה, ננקטו מספר צעדים להפחתת עלויות, כולל הפחתה בשכר הבסיס של הנהלת החברה, ביטול גיוסי עובדים, הקפאת העלאת שכר מתוכננת לעובדים וכן "התאמה של מצבת כוח האדם לפעילות המופחתת במספר אזורים". השפעת הצעדים תבוא לידי ביטוי בדוחות הרבעונים השני והשלישי.

"הרבעון הראשון של 2020 היה רבעון יוצא דופן עם הכנסות שיא של מעל 430 מיליון דולר", מסר לנדאו. "למרות האתגרים שנבעו ממגפת COVID-19 במהלך הרבעון, הצלחנו להביא מוצרים ללקוחות ולענות על הביקושים. נכון להיום, למרות הנחיות ממשלתיות לסגירת פעילויות, העובדים שלנו ממשיכים לעבוד ולתפעל את העסק ללא הפרעות משמעותיות. אנו גאים בעובדים ומודים להם וללקוחות על הנאמנות שלהם. אנחנו בטוחים שהחוזק הפיננסי, המובילות הטכנולוגית והנוכחות הגלובלית שלנו יאפשרו לנו לצאת מהתקופה המאתגרת הזאת".