אל על מאריכה את החל"ת לעובדים עד ל-30 ביוני

6,000 עובדי החברה יישארו בחל"ת לחודשיים נוספים • המנכ"ל גונן אוסישקין כתב לעובדים: "תוכנית קיצוצים כואבת חיונית להישרדות החברה"

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'

6,000 עובדי אל על שנמצאים בחל"ת יישארו בחופשה עד ל-30 ביוני. כך מודיעה אל על הערב. מנכ"ל החברה גונן אוסישקין כתב לעובדים כי "הזמנים קשים. המציאות מאתגרת מאוד והעתיד מעורפל". בהתאם לכך יש להניח שלו"ז הטיסות של החברה לא יחזור עד לסוף יוני, אחרי שחברות תעופה אחרות כבר כנראה יגיעו לנתב"ג. נכון לעכשיו רשמית הודיעה אל על על השהיית הלו"ז עד לסוף מאי, מועד שצפוי להתעדכן.

המנכ"ל פירט כי במרבית יעדי הטיסה של אל על המגפה עדיין משתוללת ועל כן תושפע החזרה לפעילות של החברה. "ההערכות הרשמיות של חברות התעופה, כלכלנים וארגונים בינ"ל מציגות תרחישים של התאוששות איטית ואנחנו שותפים להערכות אלו... היקף הנוסעים לא יחזור לקדמותו בטווח הנראה לעין... התחרות שחזינו עד כה, תחריף ותהיה קשה יותר בתקופת ההתאוששות וכולם ילחמו על אותם הלקוחות הבודדים שירצו או יהיו מוכרחים לטוס".

"החברה הפסיקה את פעילות הנוסעים שלה וכתוצאה מכך מרבית אנשינו נמצאים בחל"ת. זו מציאות קשה, אך זו המציאות. השאלות המרחפות באוויר רבות ולצערי אין לנו את התשובות. מתי נחזור לטוס? לאיזה יעדים נטוס? כמה נוסעים נטיס? כתוצאה מזה, מתי יסתיים החל"ת עבור כל אחת ואחד מכם? יש לנו הערכות ותרחישים, אך רק המציאות, שלא בשליטתנו, תקבע את אופן חזרת החברה לפעילות".

בתוך כך מודיע אוסישקין כי "אין מנוס בשלב זה מקבלת החלטה על הארכת תקופת החל"ת עד ל-30 יוני 2020". עוד הוא מציין כי "החזרה מחל"ת תהיה מדורגת ובהתאם לקצב הגידול בפעילות המסחרית של החברה - וגם זה יקרה רק בתנאי שנצליח לקבל את ההלוואה הנדרשת".

אוסישקין מתייחס לאתגר הגדול של החברה, שבלבו ניצבת מחלוקת עם נציגות העובדים - מחלוקת שלא תאפשר לאל על לקבל את ההלוואה שהיא מחכה לה בהיקף של 400 מיליון דולר בערבות מדינה בשיעור 75%. "התנאי הראשון שהציבו המדינה והבנקים לקבלת הלוואה - חתימה על הסכם עבודה שעיקרו יישום מלא של תוכנית ההתייעלות שגובשה. התוכנית נבנתה בהתאם לדרישות המדינה והבנקים, מתוך כוונה להבטיח כי לאל על תהייה יכולת פיננסית שתאפשר לנו את כיסוי ההפסדים בתקופת הקורונה לצד החזר ההלוואות הקיימות וההתחייבויות החדשות שניקח על עצמנו והכל כדי להבטיח את המשך קיומה של אל על ביום שאחרי. מדובר בתוכנית כואבת ולמשך הרבה שנים אך היא הכרחית כדי לשרוד. הנזקים הכלכליים שספגנו, הגם שמקורם בנגיף ולא בהתנהלות העסקית שלנו, מחייבים אותנו לבצע צעדים כואבים על מנת לשרוד את המשבר ולהתקיים בשנים שלאחריו. אנחנו נצטרך להיות יעילים יותר, מדויקים, יצירתיים וגמישים יותר בהפעלה", כתב אוסישקין.