קרן אייפקס השלימה השקעה של 200 מיליון דולר בחברת ורינט

ההסכם בין ורינט לאייפקס נחתם עוד בדצמבר, לפני התפרצות הקורונה, והוא כולל השקעה של עד 400 מיליון דולר בשני חלקים • מנכ"ל ורינט, דן בודנר, זכה לתגמול שנתי בהיקף של 12 מיליון דולר

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה ורינט התקדמה צעד נוסף בדרך לפיצול המתוכנן לשתי חברות, עם השלמת השקעה בסך 200 מיליון דולר על ידי קרן אייפקס (Apax Partners)  בשבוע שעבר. ההסכם בין ורינט לאייפקס נחתם עוד בדצמבר, לפני התפרצות מגפת הקורונה, והוא כולל השקעה של עד 400 מיליון דולר בשני חלקים.

החלק הראשון בעסקה היה אמור להיסגר עד אפריל 2020, ועל השלמתו החברה דיווחה בשבוע שעבר - כלומר, בעיכוב של כמה ימים. לפי ההסכם בין ורינט  לאייפקס, הקרן רוכשת עד 200 אלף מניות בכורה להמרה מסדרה A ועד 200 אלף מניות בכורה להמרה מסדרה B. הסדרה הראשונה (זו שהושלמה) ניתנת להמרה למניות רגילות במחיר המרה של 53.5 דולר - פרמיה של כ-14% על המחיר הנוכחי. כחלק מהשלמת העסקה, נציג אייפקס ג'ייסון רייט יצטרף לדירקטוריון ורינט.

ורינט פועלת מ-1994 כספקית מערכות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני, כמו למשל, פתרונות אנליטיקה, אבטחת סייבר ומעקב באמצעות וידיאו. החברה פועלת בשני מגזרים, אזרחי וביטחוני, וכאמור, העסקה מתבצעת כחלק מתוכנית הפיצול של ורינט לחברה אזרחית בתחום ה-Customer Engagement וחברה ביטחונית בתחום הסייבר.

אייפקס אמורה להחזיק כעת בכ-5% ממניות ורינט (תחת ההנחה שיומרו למניות רגילות), ולאחר השלמת החלק השני והפיצול, היא תחזיק ב-11.5%-15% מהחברה האזרחית.

דן בודנר, מנכ"ל ורינט, מסר כי הוא שמח לקבל את רייט לדירקטוריון החברה ואת אייפקס כמשקיעה אסטרטגית. "לאייפקס יש ניסיון מוכח ביצירת ערך על ידי שותפות עם חברות תוכנה מובילות ברחבי העולם, כולל ניסיון משמעותי בתחום המעבר לענן", אמר.

במקביל פרסמה החברה זימון לאסיפה שנתית, ובמסגרתה סיפקה פירוט על התגמולים לבכירים. בשנת הכספים האחרונה (השנה שהסתיימה בסוף ינואר 2020), קיבל בודנר על תפקידו כמנכ"ל ורינט תגמולים בעלות כוללת של 11.9 מיליון דולר - עלייה של 34% לעומת התגמולים שנה קודם לכן. שכר הבסיס שלו נותר ללא שינוי, 755 אלף דולר בשנה, והוא קיבל תגמול מנייתי בגובה של 10.2 מיליון דולר. ב-10 השנים האחרונות הסתכמה עלות השכר של בודנר ב-85 מיליון דולר.

בכירים אחרים בחברה, שקיבלו תגמולים שנתיים בעלות של 2.7-3.6 מיליון דולר, הם נשיא ורינט, אלן מוריה, ושני הסמנכ"לים של החברה, דגלאס רובינסון ופיטר פאנטה.