הסרתם מסכה? הבינה המלאכותית רואה אתכם

חברת הבינה המלאכותית לתחום הראייה הממוחשבת Anyvision הודיעה על פיתוח של מערכת המזהה אם אתם עוטים מסכה • המערכת תעשה "לייק" אם עוטים מסכה ו"בוז לייק" אם לא • בימים אלה המערכת מותקנת במספר בתי חולים בארץ

הציבור הישראלי עוד לא ממש החליט לאמץ עד הסוף את עטיית המסכות, אף שמדובר בתקנה בעלת תוקף חוקי וענישה בצידה. בסקר שערך משרד הבריאות, הסתבר כי 60% מהציבור עוטים מסכה בכל יציאה מהבית, אך היתר מאפשרים לעצמם הקלות: רק על הפה כי על האף זה לא נוח, רק בנוכחות הרבה אנשים, או בכלל לא.

חברת הבינה המלאכותית לתחום הראייה הממוחשבת Anyvision הודיעה על פיתוח של מערכת אשר מזהה האם אתם עוטים מסכה. מדובר במסך שיכול להיות מתקן בחדר המתנה או במעלית, ועליו תוכלו לראות את עצמכם, עם או בלי מסכה, עם אייקון של לייק ירוק, אם נהגתם כראוי, או אייקון של בוז-לייק (אגודל למטה) בצבע אדום, אם אינכם עומדים בכללים.

בימים אלה מותקנת המערכת בכמה בתי חולים בארץ, למשל בבית החולים שיבא, וישנה התעניינות גם מטעם בתי חולים בחו"ל. בהמשך אפשר יהיה להתקין את המערכת גם בבנייני משרדים ומקומות ציבוריים נוספים. אפשר לכייל את המערכת כך שתתריע באמצעים חריפים יותר, למשל צפצוף חזק, אך בינתיים ברוב המקרים אין שימוש באופציה הזו ומדובר רק ב"Nudge" קטן לפעול על פי החוק. בשלב זה אין העברת מידע לגורמים אחרים, כמו משרד הבריאות או המשטרה. למרות שלחברה יכולת זיהוי פרצופים, היא אינה מתכוונת להשתמש ביכולת זו במקרה הזה, אלא רק לזהות האם הפרצוף עטוי או לא.

בימים כתקנם Anyvision עוסקת בביטחון פנים, אבל מערכת זיהוי המסכות אינה הפיתוח הראשון של החברה עבור המלחמה בקורונה. היא שיתפה פעולה עם מפא"ת ובית החולים איכילוב בפיתוח מערכת ראיה ממוחשבת לשיפור פענוח בדיקות הקורונה, והפחתת החשיפה של צוות המעבדה.