תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כיצד ניתן לרכוש רכב יוקרה חדש וגם לשמור על מזומן נזיל?

בין אם אתם מתכוונים לרכוש רכב נוסף או ראשון לבית, יבואניות מותגי היוקרה בישראל מאפשרות זאת באמצעות מסלולי מימון נוחים מבעבר, בשילוב עסקת טרייד-אין שתשאיר אתכם עם סכום מזומן בכיסכם, לצד רכב יוקרה איכותי

רכישת רכב יוקרה. גמישות בתנאי המימון / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
רכישת רכב יוקרה. גמישות בתנאי המימון / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף לקסוס 

במצב הנוכחי במשק, המחשבה על רכישת רכב חדש, לא כל שכן רכב יוקרה, עשויה להרתיע רבים. עם זאת, דווקא בשל כך החלו יבואניות שונות של רכבי יוקרה להציע פתרונות מימון אטרקטיביים , העשויים להפוך רכישה זו לנוחה יותר.

לצד רכישה במסלול ליסינג, רכישת רכב באמצעות מימון היא פתרון פופולרי נוסף למי שאינו מעוניין להשקיע את הסכום הנדרש בבת אחת. מסלול המימון הנפוץ ביותר משלב הלוואה מימונית והלוואת בלון, הלקוח משלם מקדמה על הרכב (בדרך כלל בשווי של כ-20% בלבד מערכו) ואת יתרת הסכום מחלק לשניים, 40% בהחזרים חודשים לתקופה של 36 חודשים ו40% הנוספים כ"בלון" שישולמו רק בסוף התקופה. את הסכום שנותר לסוף התקופה, ניתן להחזיר באמצעות מכירת הרכב בסופה או באמצעות עסקת טרייד-אין המשולבת בעסקת מימון חדשה. בחלק מהמקרים ניתן להגדיל את התשלום החודשי של החזר ההלוואה ע"י צמצום תשלום מקדמה או הקטנת ה"בלון". הכול תלוי בגורם המממן ובתנאיו; ניתן גם לבחור במסלול הלוואה קלאסית לפיה כל סכום הכסף שמעבר למקדמה ייפרס ל-36-60 חודשים עד לפירעון סכום ההלוואה. תכנון נכון והתאמה אישית לצרכים, יכולים לאפשר תנאים נוחים לרכישת רכב, בריביות נמוכות עד אפסיות ובחלק מהמקרים להותיר אצל הרוכשים סכום מזומן זמין ונזיל. כל זאת ללא הצורך לשלם על רכב בבת אחת.

מאין לקחת מימון?

מימון לרכישת רכב חדש ניתן לקבל ממגוון מקורות, כאשר הבולטים שבהם הם הגופים הפיננסיים ויבואניות הרכב. ההבדלים נעוצים בתנאים לקבלת המימון, בגובה המימון, הריביות והעמלות ועוד. "יבואניות הרכב מעניקות תנאי מימון טובים ואטרקטיביים לרכישת רכבי יוקרה מאחר והן מעוניינות להגיע לקהלים חדשים ולאפשר להם ליהנות מהמוצר", מסביר עמית הראל, מנהל המכירות של לקסוס בישראל. בעבר, המימון שהיו מציעות יבואניות לרכבי יוקרה היה נמוך יחסית, ניתן היה להשיג מימון בגובה רב יותר באמצעות שיתופי פעולה של היבואניות עם גופים חיצוניים. "כיום המימון לרכישת רכב שכזה מלקסוס, לדוגמה, מגיע עד ל-80% מערכו", הוא מדגיש.

"כחלק מיצירת מסלולים אטרקטיביים לרכישת רכב יוקרה חדש", ממשיך ומסביר הראל, "לקס מוטורס, יבואנית לקסוס בישראל, מאפשרת כיום ללקוחות, בכפוף למסגרת המתאימה, לשלם את מקדמת ההלוואה בחלוקה ל-36 תשלומים בכרטיס אשראי וזאת ללא ריבית. בנוסף, אם לקוח מעוניין לקחת את ההלוואה באמצעות בנק, אז במקרה הזה אנחנו, בשיתוף עם הבנק, מוזילים מתנאי הרכישה והאשראי יינתן ללקוח בריבית אטרקטיבית כתלות במבנה עסקת המימון והגוף המממן".

לקסוס חדשה במסלול מימון עם אפשרות לקבלת מזומן לחשבון בטרייד-אין. לפרטים הקליקו כאן>>

מנגד, יש המעדיפים לקחת הלוואה חוץ בנקאית, שניתנת מהר יותר ובחיתום במקום. למשל כל מי שאינם מעוניינים להגדיל את החוב ("אובליגו") הבנקאי. "גם במצב כזה ניתן לקבל ריביות קבועות ובאחוז אטרקטיבי למימון חוץ בנקאי", אומר הראל. "זהו מסלול אטרקטיבי ביותר, בעיקר בתקופה שבה הריביות במשק עולות".

Lexus UX200. הרוכש בוחר כמה ישלם מדי חודש / צילום: לקסוס
 Lexus UX200. הרוכש בוחר כמה ישלם מדי חודש / צילום: לקסוס

שמירה על הון נזיל

מסלול המימון של לקס מוטורס מאפשר בנוסף ליהנות מכסף נזיל במקביל לביצוע עסקת טרייד-אין של רכב ישן. איך זה עובד? הראל מסביר: "בדרך כלל, בעסקת טרייד-אין, הלקוח מוכר את הרכב הקיים לחברה והתמורה עוברת ליבואן הרכב עבור רכישת הרכב החדש. באמצעות מימון הרכב באשראי הלקוח יקבל את התמורה ממכירת הרכב הישן שלו במזומן. וכך, את הכסף שקיבל הלקוח יכול לשים בצד, להשקיע בעסק שלו , או לכסות באמצעותו הוצאות אחרות, כשמנגד יש לו הלוואה בריבית נוחה.

"חשוב לי לציין שבמסגרת עסקת טרייד-אין כזאת אנחנו משלמים את המחיר הראלי של הרכב וגם חוסכים ללקוח את ההתעסקות עם מכירת הרכב המשומש, שאינה דבר של מה בכך. בעיקר כי בימים אלו היא יכולה לארוך זמן ועשויה להתיש", מוסיף הראל.

התאמת מסלולים אישיים ליכולת ההחזר

שאלה חשובה נוספת במסלולי המימון לרכבי היוקרה נוגעת לגובה ההחזר וסוג המימון. הלוואות לרכישת הרכב יכולות להינתן כאמור בשני סוגים של החזר. הסוג הראשון הוא הלוואה מימונית בשילוב עם הלוואת בלון - שחלק גדול מהסכום שלה נדחה ומשולם בסוף התקופה במכה אחת. למשל, במידה ומחירו של הרכב הנו כ-219,900 אלף שקל - מקדמה של 65 אלף שקל, תשלום חודשי של 1,970 שקל לחודש במשך 36 חודשים ואז תשלום סוף של 90 אלף שקל בתום התקופה. היתרון של מסלול זה הוא תשלומים חודשיים קטנים יותר שמכבידים פחות על הרוכש בשוטף. הדבר מתאים, למשל, למי שבהווה מעוניין להקל בהוצאות היומיומיות ויודע שכעבור שלוש שנים יהיה לו סכום משמעותי גבוה יותר לשם סגירת החוב.

מנגד, מסלולים נוספים מאפשרים לחלק את כל הסכום לתשלומים, ללא מקדמה ותשלום סוף. במקרה כזה, התשלום החודשי יהיה גבוה יותר. למשל, אם לחזור לדוגמה הקודמת, התשלום החודשי על רכב שעולה כ-223 אלף שקל יעמוד על כ-6,800 שקל - אך ללא מקדמה וללא תשלום סוף תקופה. הלוואה שכזו מתאימה למי שיש לו יתרה מספיקה במסגרת החודשית ויכול לעמוד בהחזר הגבוה יותר ולא מעוניין בדחיית תשלום לסוף או לחלופין בהעברת מקדמה. "שתי האופציות הללו מאפשרות לרוכש לבחור כמה ישלם מדי חודש בהתאם לגובה המקדמה ולתנאי המימון. כך, הוא מתחייב להחזר חודשי ולתשלומים שהוא יכול לעמוד בהם", מסביר הראל.

השירות כלול במחיר

לצד הצגת מודלים חדשים למימון ב"לקס מוטורס" מדגישים את הטיפול הייחודי בלקוחות. "אנחנו מעניקים שירות יוקרתי שכולל איסוף לטיפולים מהבית, מוקד שירות אישי, יועץ שירות אישי זמין בוואטסאפ, הטבות ללקוחות והזמנות לאירועים אקסקלוסיביים", אומר הראל.

כך, בשורה התחתונה לרכישת רכב יוקרה בעת הנוכחית באמצעות מימון של יבואן הרכב , יש שלושה יתרונות בולטים: גם מסלול מימון נוח עם הטבות אשראי, גם שמירה על מזומן נזיל בשילוב עסקת טרייד-אין וגם האפשרות להתחדש ברכב איכותי בעלות חודשית אטרקטיבית.

לקסוס חדשה במסלול מימון עם אפשרות לקבלת מזומן לחשבון בטרייד-אין. לפרטים הקליקו כאן>>