רש"ת לחברות התעופה: ההנחיות לחוזרים מחו"ל יוארכו עד ל-30 במאי

חברות התעופה הזרות קיבלו הודעה מרשות התעופה בישראל כי עד ל-30 במאי תותר כניסה לארץ לבעלי דרכון ישראלי בלבד

נתב"ג בימי קורונה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
נתב"ג בימי קורונה / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

חברות התעופה יכולות לתכנן את חזרתן ללו"ז הטיסות של תל-אביב, אלא שעליהן לקחת בחשבון סייג מהותי: רשויות התעופה בישראל הפיצו היום (ג') לחברות הזרות הודעה (נוטאם) שמאריכה את תוקף הנחיות המדינה בנוגע לחוזרים מחו"ל. לפי ההודעה, תותר כניסה לארץ לבעלי דרכון ישראלי בלבד עד ל-30 במאי, ולא עד אמצע מאי כפי שעדכן הנוטאם האחרון.

עוד קובעת ההודעה כי הנכנסים לישראל חייבים בבידוד של 14 ימים. בנושא הבידוד חלה הקלה משמעותית, כאשר השבוע אישרה הממשלה בידוד ביתי לחוזרים מחו"ל, והפסיקה את החיוב בשהות במלוניות בידוד למשך שבועיים. רוב המלוניות ששימשו את משרד הביטחון אף נסגרו, ונותרו רק ארבעה לטובת מבודדים שאין להם מקום לשהות בו ב-14 הימים ולטובת חולי הקורונה הקלים האחרונים שנותרו במלוניות עד להחלמתם.

היום הודיעה ריאנראייר על חזרתה לפעילות ב-1 ביולי, כולל בטיסות מישראל למספר יעדים. גם חברת התעופה טאפ אייר פורטוגל הודיעה על החזרת הקו ליסבון-תל-אביב ב-3 ביוני; אך כל הודעה כזו כוללת כוכבית ברורה: כל עוד ההנחיות בישראל יישארו כפי שהן, רוב החברות יוותרו על הפעלת הטיסות שלהן לא יהיה ביקוש גבוה. מי שכבר חזרה ללו"ז היא וויז אייר ההונגרית, שמפעילה בשלב זה שתי טיסות בשבוע מלונדון-לוטון לתל-אביב.