4 שעות לפני טיסה, בלי מלווים. איך ייראה נתב"ג כשהתעופה תחזור לפעול?

דלפקי הצ'ק-אין ישמשו לשליחת מזוודה בלבד, חנויות הדיוטי פרי תעבורנה לעבודה עם אפליקציות בהזמנה, ויישמר מרחק של 2 מטר בין נוסע לנוסע • רשות שדות התעופה: "המשימה כרגע היא למצוא את הפלטפורמה לבידוק רפואי כחלק ממסע הנוסע"

נתב"ג / צילום: איל יצהר
נתב"ג / צילום: איל יצהר

ב נתב"ג נערכים ליום שאחרי, ואפילו חנויות הדיוטי פרי בתוכנית. הליך הטרום-טיסה ייראה אחרת, נצטרך להגיע לפחות 4 (!) שעות לפני הטיסה ולעבור בדיקות. מבחינת רשות שדות התעופה, "המשימה הלאומית כרגע היא למצוא את הפלטפורמה לבידוק רפואי כחלק ממסע הנוסע בטיסה מישראל ובכניסה לישראל על-ידי הפקת ויזה רפואית או דרכון/כרטיס רפואי אישי".

בנתב"ג נערכים יחד עם הכרזות של חברות תעופה על חזרתן ללו"ז - בין השאר הודיעה ריאנאייר כי היא מתכננת להפעיל טיסות, כולל בקווים לישראל, בתחילת חודש יולי, בכפוף להנחיות. במקביל, אתמול (ג') קיבלו חברות התעופה הודעה (נוטאם) כי הנחיות המדינה בכל הנוגע לחוזרים מחו"ל, כלומר כניסה לבעלי דרכון ישראלי בלבד וחובת הבידוד ל-14 ימים (בידוד ביתי) - יוארכו עד ל-30 למאי.

עם זאת, לכולם ברור שהתעופה והתהליך של הנוסעים לפני ואחרי הטיסה ייראה אחרת. ראשית, כאמור, מצופה מהנוסעים להגיע 4 שעות לפני טיסה - פרק זמן משמעותי בעיקר כשמדובר בטיסה של שעה-שעתיים. בנוסף, לטרמינל ייכנסו נוסעים בלבד ללא מלווים. בשערי הטרמינל תבוצע בדיקת חום ועטיית מסכה - נוסע עם חום יסורב כניסה לטרמינל, ותינתן הודעה לחברת התעופה שהוא אסור בטיסה.

הנוסעים יצטרכו לבצע במעמד זה כרטיס עלייה אחרי שעשו צ'ק-אין אונליין. מי שלא עשה כן, יחויב לבצע תהליך צ'ק-אין בעמדות העצמאיות. בשלב הבא הנוסע יעבור למגזר הטיסה, ויישמר מרחק של 2 מטר בין נוסע לנוסע או משפחה גרעינית (על רצפת נתב"ג כבר הודבקו מדבקות סימון). דלפקי הצ'ק-אין ישמשו לשליחת מזוודה בלבד. הליך החזרה עדיין לא נוסח סופית.

כל חברות התעופה בטיסות הבינלאומיות ימריאו וינחתו מטרמינל 3, כאשר עד להודעה חדשה טרמינל 1 יהיה סגור.

בחזון של נתב"ג תהיה פלטפורמה לבידוק רפואי, "כחלק ממסע הנוסע בטיסה מישראל ובכניסה לישראל על-ידי הפקת ויזה רפואית או דרכון/כרטיס רפואי אישי, בזמנים מהירים".

"אנו מקווים ליצור מצב בו יוכל נוסע הרשאי לטוס להציג ויזה רפואית/דרכון רפואי לחברת התעופה. אנו מנסים לייצר מצב בו נוסע יגיע לשדה התעופה ויבצע בכניסה, אלא אם יציג בדיקה תקפה שביצע בפרק הזמן הנדרש טרם הטיסה או אישור רשמי שהוא מחוסן למחלה (ובריא). נוסע שיקבל תשובה חיובית, לא ייכנס לטרמינל ויופנה לרשויות הרפואה בישראל", אומר גורם בכיר ברשות שדות התעופה.

עוד מציינים ברש"ת כי העובדים במחסומי האבטחה והעובדים שיבואו במגע עם הציבור יחבשו מסכות בכל עת, וכי דלפקי הדיילות מוגנו בחציצת מגן. הוספו רובוטים לניקוי, ברחבי הטרמינל פוזרו מתקנים רבים לחיטויי ידיים, והמשטחים השונים יעברו ניקוי בחומר מחטא לעתים קרובות.

בנוסף, פתיחת חנויות הדיוטי פרי צפויה להיות מדורגת. בשבוע הבא תיפתח מסעדת מקדונלד'ס, המאפשרת הזמנה בקיוסקים ובאפליקציה וקבלת המזון בדלפק. חנויות דיוטי פרי נוספות תעבורנה לעבודה עם אפליקציות בהזמנה מראש ובהנחיית "התו הסגול" הישים לחנויות.