ראש ממשלת הודו הכריז על חבילת תמריצים של 267 מיליארד דולר

על רקע מגפת הקורונה אמר נרנדרה מודי כי המדינה צריכה לשאוף לספק את צרכיה ממקורות עצמיים • אמצעים לתמיכה בעניים יוכרזו בימים הקרובים

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי / צילום: רויטרס, Soe Zeya Tun
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי / צילום: רויטרס, Soe Zeya Tun

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, אמר אמש בנאום טלוויזיה שהמדינה צריכה לשאוף לספק את צרכיה ממקורות עצמיים על רקע מגפת הקורונה, והבטיח הקלות נוספות באמצעי הסגר. מודי דיבר על חבילה תמריצים כלכלית בהיקף 267 מיליארד דולר. חלק גדול מהתוכנית כבר הוכרז בעבר, וכולל גם צעדים שננקטו כבר על ידי הבנק המרכזי ההודי, ריזרב בנק אוף אינדיה, כמו הורדת שערי הריבית. עוד אמר מודי כי כמה אמצעים חדשים לתמיכה בכלכלה וסיוע לעניים יוכרזו בימים הקרובים.

הודו מתחילה להקל את הסגר הלאומי הגדול ביותר בעולם, שבו היא מחזיקה את 1.3 מיליארד תושביה במידה רבה בבית מ-25 במרץ. המדינה ספגה את גל האבטלה הגדול ביותר בתולדותיה כאשר מגזרים לא חיוניים נסגרו לגמרי, ומגזרים חיוניים פעלו במתכונת מצומצמת.

מודי אמר שהממשלה תנסה להפוך את הודו למדינה שנסמכת יותר על עצמה, ומייצרת את המוצרים והשירותים שנצרכים במדינה במידה רבה בהודו.

"בואו נהיה vocal for local (קולניים בשביל המקומיים, בתרגום חופשי)", הייתה הסיסמה שהוא הציג בנאומו אתמול. הממשלה, לדבריו, תקדם ייצור מקומי ותטפח ספקים מקומיים כדי להפחית את היבוא.

המנהיג ההודי אמר גם שהממשלה תאמץ בקרוב רפורמות לעידוד העסקים והתעשיות המקומיים. "אנחנו מעניקים תנופה לאדמות, עבודה, נזילות וחוק בחבילת הרפורמות הזו. אנחנו חותרים לכלכלה שלא רק מביאה שינויים מצטברים, אלא זינוק נחשוני", הוא אמר.

חבילה שהוכרזה במרץ כללה 22.5 מיליארד דולר של העברות מזומנים ישירות וסעיפי מזון ושמן בישול בחינם לרוב תושבי המדינה. הבנק המרכזי גם הפחית את הריביות, בתקווה לסייע לתעשיות במצוקה ולעודד הלוואות והשקעות.

"ההתמקדות הממשלתית בשיפור התשתיות, בתמיכה בשרשרת האספקה החקלאית, בקידום ההשקעות והעסקים ובתמריצים לעבודה תעזור מאוד בהפיכת המשבר הזה להזדמנות", אמר מוהיט סינגלה, יו"ר המועצה ההודית לקידום המסחר.

בשבועות האחרונים, העלייה במספר מקרי הקורונה והתמותה הצביעה על האתגר של רשויות הבריאות כאשר הממשלה החלה להקל את כמה מאמצעי הסגר, והרשתה למאות אלפי עובדים נודדים לחזור לבתיהם בכפרים ברכבות מיוחדות.

רג'אן וודהרה, נשיא אגודת יצרני הרכב ההודית, אמר שהוא צופה שהאמצעים יעודדו את התעשייה המקומית, שנחלשה עוד לפני מגפת הקורונה. "החבילה הכלכלית, שמתמקדת בפעילויות כלכליות ובמטרה כללית להישען על מקורות עצמיים, תספק את העידוד הנכון לביקוש ולצמיחה חזרה של הכלכלה שלנו. תעשיית הרכב ההודית היא נדבך חזק של אסטרטגיית 'תוצרת הודו' עם תרומה ענקית לתמ"ג ולתעסוקה, והיא נשענת על שרשרת אספקה מקומית מאד", הוא אמר.

נכן לאתמול נרשמו בהודו 70,756 מקרים מאומתים של קורונה, עם 2,293 מקרי מוות.