חברת הסייבר סמפריס גייסה 40 מיליון דולר

את סבב הגיוס השני הובילו אינסייט פרטנרס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים • בסך-הכול גייסה החברה, מאז הוקמה ב-2013, כ-54 מיליון דולר

מימין עם כיוון השעון: מתן ליברמן, גיא טברובסקי, מיקי ברזמן, חברי סמפריס / צילום: באדיבות סמפריס
מימין עם כיוון השעון: מתן ליברמן, גיא טברובסקי, מיקי ברזמן, חברי סמפריס / צילום: באדיבות סמפריס

סטארט-אפ הסייבר הישראלי סמפריס (Semperis) הודיע היום (ד') על סבב גיוס שני בסך 40 מיליון דולר, בהובלת אינסייט פרטנרס ובהשתתפות המשקיעים הקיימים, בהם מווריק ונצ'רס. סך כל הגיוסים של החברה עומד על 54 מיליון דולר.

חברת סמפריס מתמחה בהגנה על מנגנון "אקטיב דירקטורי" של מיקרוסופט ופיתחה לטענתה מנגנון גיבוי ושחזור שמאפשר לארגונים לזרז משמעותית את פרק הזמן הדרוש להתאוששות לאחר מתקפת סייבר. לדברי מנכ"ל החברה מיקי ברזמן, עם המוצר של סמפריס ניתן לקצר את מהירות התאוששות הארגון ממתקפת סייבר מסדר גודל של ימים רבים לכמחצית השעה בלבד. "אנחנו רואים ארגונים שמשקיעים עשרות מיליוני דולרים בהגנות, ועדיין נפרצים. היום אנחנו כבר יודעים שזו לא שאלה של 'האם זה יקרה' אלא מתי זה יקרה". כדוגמה ברזמן הזכיר את מתקפת הסייבר נוטפטיה נגד חברת הספנות מרסק: "מרסק ניצלה רק בזכות העובדה שהתגלה בגאנה שבאפריקה שרת שסבל מהפסקת חשמל בעת המתקפה, ולכן ניתן היה להשתמש בו לצורך שחזור".

"אקטיב דירקטורי הוא הכניסה לממלכה של 95% מהארגונים בעולם", אמר ברזמן, "וכשפורץ מפיל אותו הוא יודע שהקורבן לא יכול להתאושש. היום הפריצות שמתבצעות לא רק באות לגנוב מידע, אלא באה להשבית את הארגון. שחזור של המערכת הזו יכול להמשך 3-4 ימים במקרה הטוב ומדובר רק בצעד הראשון בתהליך השיקום".

סמפריס הוקמה על ידי המנכ"ל ברזמן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי מתן ליברמן, ועל ידי סמנכ"ל הטכנולוגיות גיא טברובסקי, שהגיע ממיקרוסופט, שבמסגרת עבודתו סייע לארגונים לבנות תוכנית התאוששות מאסון.