כלל ביטוח | בלעדי

אלרוב ואקירוב במכתב אזהרה שני ליורם נוה: בוחנים האפשרויות והעלויות הכרוכות בכך יושתו עליך

במכתב שנשלח רק ליורם נוה ולא גם לחברה עצמה כפי שקרה במכתב הראשון ששלחה, נכתב כי ככל שהוא לא יתנצל ויחזור בו מהטענות שהשמיע כנגד החברה והיו"ר ובעל השליטה בה היא "תידרש לשקול ולבחון צעדיה ואפשרויותיה לצורך מיצוי זכויות"

אלפרד אקירוב / צילום: איל יצהר
אלפרד אקירוב / צילום: איל יצהר

בעוד שהבודק החיצוני בכלל ביטוח, השופט בדימוס יורם דנציגר, מתחיל בבדיקתו בנוגע לנסיבות הנוגעות לכוונת היו"ר דני נוה להדיח את המנכ"ל יורם נוה, חברת הנדל"ן והמלונאות אלרוב, שבשליטת אלפרד אקירוב, שולחת מכתב אזהרה שני למנכ"ל יורם נוה. במכתב שנשלח רק ליורם נוה ולא גם לחברה עצמה כפי שקרה במכתב הראשון ששלחה, נכתב כי ככל שהוא לא יתנצל ויחזור בו מהטענות שהשמיע כנגד החברה והיו"ר ובעל השליטה בה היא "תידרש לשקול ולבחון צעדיה ואפשרויותיה לצורך מיצוי זכויות, על כל העלויות הכרוכות בכך שיושתו עליך".

עוד מוסיפה אלרוב בפנייתה האישית כנגד יורם נוה כי "למרבה הצער טרם מצאת לנכון לפעול בהתאם לנדרש במסגרת מכתבנו (הראשון, ר"ש). אנו חוזרים ופונים, אפוא, פעם נוספת, ונודה, כי תפעל כאמור לסעיף 6 במכתבנו שבסימוכין". סעיף 6 במכתב הראשון קורא לנוה ולכלל ביטוח "לחדול לאלתר מכל הפרסומים המכפישים, הוצאת דיבה, דברי השקר והכזב, וכל התייחסות אחרת ביחס לאלרוב ולאקירוב, תוך פגיעה קשנה במוניטין שלה ובעסקיהם" וש"תפורסם הודעת תיקון והתנצלות או הסתייגות מהדברים".

כלל ביטוח כבר פרסמה הסתייגות מצדה כשבדיווח לבורסה ציינה כי הדברים שנכתבו על ידי המנכ"ל יורם נוה נאמרו מטעמו בלבד כשעתה מבהירה אלרוב כי מבחינתה הכתובת לכל טענותיה כנגד מה שנטען כנגדה בימים אלה היא המנכ"ל בלבד.

אלרוב ואקירוב מכוונים לדבריו של יורם נוה במכתב ששלח לחברי דירקטוריון כלל ביטוח ושהפך לפומבי. במכתב זה התייחס יורם נוה ל"מקרה של אלפרד אקירוב שהלין על כך שמנהלי ההשקעות של כלל לא הסכימו למכור את מניות כלל בקבוצת אלרוב לאלפרד וכי אינם מאשרים עסקת בעלי שליטה בה מוצעת הטבה לבנו".

בהקשר זה פירט מנכ"ל כלל ביטוח כי "אנו מחזיקים כ-13% במניות החברה, ולמעשה מהווים את בעל המניות הגדול ביותר מן הציבור בקבוצת אלרוב. עסקת בעלי שליטה זו אמורה להיות נדונה בחודשים הקרובים.

הנושא הוצג בפניכם לכן לא ארחיב, רק אציין שאלפרד עצמו ציין בפני ובפני אחרים שזה היה מניע משמעותי להחלטתו לרכוש מניות בכלל ביטוח ו"לנער את ההנהלה", יצוין כי אלפרד הכין "תיק" על יוסי דורי (מנהל ההשקעות הראשי בכלל ביטוח, ר"ש) בו העלה שלל טענות כלפיו אישית, שמפאת כבודו של דורי לא ראוי לחזור עליהן כאן. מאז רכישת מניות בכלל ביטוח, אלפרד שלח מכתבי איום משפטיים כנגד פעולות שונות של החברה, שלא מצאנו שיש בהם ממש, פועל למול דני (נוה, יו"ר כלל ביטוח. ר"ש), דירקטורים בחברה ולמולי אישית במטרה שנשפיע על מנהלי ההשקעות וחברי ועדת השקעות עמיתים לאישור מתווה מוסכם. כל זאת הובא בפניכם ואף דווח לפיקוח, לכן לא ארחיב".

המכתב נשלח לחברי דירקטוריון כלל ביטוח בעקבות שיחה שקיים יו"ר החברה עם המנכ"ל, ובה הביע את רצונו בהדחה. המנכ"ל טוען כי היו"ר עושה זאת ממניעים פסולים, ובשליחות בעלי מניות, בהם לכאורה אקירוב, ולצדו מורי ארקין ואייל לפידות.

המפקח על הביטוח התערב במהלך והקפיא אותו עד שיתבררו הנסיבות תוך שהורה על מינוי בודק חיצוני לבדיקת טענות המנכ"ל. במקביל הממונה שלח מכתבים לאלרוב ולארקין, שקיבלו ממנו היתר החזקה בכלל ביטוח, ושבהם התריע כי מבחינתו אסור להם לפעול להכוונת החברה ובכלל זה לפעול לשינוי זהות המנכ"ל. לפי שעה הצדדים בכלל ביטוח מחכים למסקנות הבדיקה החיצונית, אותה עושה שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר.