מסתמן: חזרה מלאה של כל מסגרות החינוך

בישיבה בהשתתפות מנכ"לי משרד רה"מ, הבריאות והחינוך עם יו"ר מרכז השלטון המקומי ונציגי האוצר והמל"ל, הוחלט לפתוח את מערכת החינוך באופן מלא, למעט באזורים המהווים מוקד תחלואה, כאלה שהיו מוגבלים בחודשיים האחרונים

כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב / צילום: Sebastian Scheiner, AP
כיתה ריקה בבית ספר יסודי בתל אביב / צילום: Sebastian Scheiner, AP

הלחצים של ראשי העיריות והרשויות שדרשו פתיחת רחבה יותר של מערכת החינוך, עשו את שלהם. בישיבה בהשתתפות מנכ"לי משרד רה"מ, הבריאות והחינוך עם חיים ביבס יו"ר מרכז השלטון המקומי ונציגי האוצר והמל"ל, הוחלט לפתוח את מערכת החינוך באופן מלא, למעט באזורים המהווים מוקד תחלואה, כאלה שהיו מוגבלים בחודשיים האחרונים. מדובר בפועל בבני ברק, בכמה ישובים ערביים כמו דיר אל אסאד וחורה, בשכונות החרדיות של ירושלים, בחלק מהשכונות בנתיבות. חובה לומר כי מדובר בהמלצה של צוות המנכ"לים, ועדיין נדרשת הסכמה של ראש הממשלה וקבינט הקורונה.

אלה יתכנסו לדון בכל כנראה רק מחר, בשל לוח הזמנים של השבעת הממשלה החדשה. פקיד בכיר אמר ל"גלובס" כי ככל הנראה שההחלטה תתקבל על ידי צוות השרים הקיים, המעורה בתמונת המצב ולא על ידי קבינט הקורונה החדש המוקם במסגרת הממשלה החדשה.

בישיבה סוכם עוד על צעדי שמירה על הבריאות ומניעת הידבקות ובהם הצבת עמדות שטיפת ידיים וחיטוי, מתן הצהרת בריאות לכל תלמיד כתנאי לכניסתו לבית ספר, חבישת מסיכות בשטח הפתוח וגם בשיעורים בכיתות ד ומעלה, הפסקות מדורגות ועוד.

לפי ההמלצה יוקם צוות להיערכות משרד החינוך לגל תחלואה שני, וכן נקבע כי לקראת סוף החודש תתקיים הערכת מצב נוספת לבדוק אם יש צורך להרחיב את המגבלות.

נייר הסיכום הזה אם יתקבל מאפשר פתיחה לאלתר של הלימודים, אבל נדרש מעבר לאישור ראש הממשלה ושריו, גם להכנה של מערכת החינוך עצמה לעמוד בתנאים. בבתי הספר לא הספיקו להפנים לגמרי את המתווה הקודם שפורסם שלשום, המנהלים והצוותי עוסקים בהכנת בתי הספר למגבלות אלה, אבל הזיגזג של ההחלטות מעכב את ההכנה המיטבית לחזרה ללימודים.