אינטל הובילה השקעה של עשרות מיליונים בחברת השבבים Xsight labs מקריית גת

החברה הוקמה על ידי קבוצה של יוצאי חברת השבבים איזיצ'יפ, לאחר שנרכש על ידי מלאנוקס • בין המשקיעים בחברה - המשקיע הסדרתי אביגדור וילנץ שחברת הבאנה אותה ייסד נמכרה בדצמבר האחרון לאינטל תמורת 2 מיליארד דולר, וזרועות ההשקעות של אינטל ושל מיקרוסופט

חברת אינטל הובילה סבב גיוס בחברת השבבים Xsight labs, שגייסה בסך הכל מעל 100 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי עמד על כ-80 מיליון דולר. החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי קבוצה של יוצאי חברת השבבים איזיצ'יפ - גיא קורן, ארז שיזף וגל מלאך - לאחר שאלה עזבו את החברה בעקבות מכירתה למלאנוקס תמורת יותר מ-800 מיליון דולר. בחברה גם השקיע בין השאר חברת מיקרוסופט ואביגדור וילנץ, שחברה שלו - הבאנה לאבס - נמכרה לאינטל תמורת 2 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה.

הסטארט-אפ מפתח מעבדים שמאפשרים תעבורת נתונים מתקדמת ומהירה יותר לחוות שרתים. סוג המוצר דומה למה שפיתחו באיזיצ'יפ ויותר מאוחר באנפורנה שהוקמה על ידי וילנץ ונמכרה לאמזון תמורת 370 מיליון דולר. ב-Xsight מפתחים ארכיטקטורה חדשה, כדי לאפשר את תעבורת הנתונים המהירה.

כך, הטכנולוגיה שלה מתחרה הן בזאת של אמזון, ולכן רלוונטית למיקרוסופט שמתחרה בה בשירותי הענן, והן במלאנוקס, ולכן רלוונטית לאינטל שמתחרה בה. בסבב הנוכחי, שנסגר באחרונה, הצטרפו להשקעה בסטארט-אפ באטרי ונצ'רס, אינפי, ויילור, וזיליניקס. לפי IVC, בחברה מושקעים גם צבי לימון, אורלי ציוני ומנואל אלבה ועוד.