מיום רביעי הבא: המסעדות, בתי הקפה והברים חוזרים לפעילות

זאת אחרי חודשיים של הסגר • בין היתר נקבע כי בין שולחן לשולחן יידרש מרחק של מטר וחצי, המלצרים יידרשו לעטות מסכות, ותתבצע מדידת חום ללקוחות הנכנסים

מסעדה סגורה בצל הקורונה / צילום: בר לביא, גלובס
מסעדה סגורה בצל הקורונה / צילום: בר לביא, גלובס

אחרי חודשיים של הסגר: המסעדות, הברים והמועדונים חוזרים לפעילות ביום רביעי הבא, 27 במאי. לפני שעה קלה הסתיימה ישיבה עם בכירים במשרד הבריאות, הכלכלה והאוצר, מחלקת רישוי עסקים של עיריית ירושלים ותל-אביב ותנועת "מסעדנים חזקים ביחד", במסגרתה הושגו ואושרו הבנות לחזרה לפעילות תחת מגבלות; זאת לאחר שבאמצע מרץ הטילה המדינה מגבלות שאוסרות על הפעלת בתי קפה, מסעדות וברים במסגרת ההנחיות למניעת התפשטות וירוס הקורונה בישראל.

בין היתר נקבע כי לא יתאפשרו הופעות, אך אפשר להפעיל די.ג'יי ולהשמיע מוזיקה. עוד נקבע כי עד 100 לקוחות התפוסה במקום יכולה להיות 100%, ומעל 100 לקוחות תותר תפוסה של מקסימום 85%.

בנוגע לישיבה בחוץ, נקבע כי יידרש רווח של לפחות מטר בין אדם לאדם, ובין שולחן לשולחן יידרש מרחק של מטר וחצי. כמו כן, מלצרים יידרשו לעטות מסכות, אבל יוכלו לפנות שולחנות ולהגיש אוכל. בנוסף, תתבצע מדידת חום ללקוחות הנכנסים, ותידרש הקפדה על חיטוי של פריטים שנמצאים קבוע על השולחן, כמו מלחייה ופלפליה.

תומר מור, ראש תנועת "מסעדנים חזקים ביחד"' אמר היום (ג') ל"גלובס": "המתווה שאושר הוא גם כלכלי וגם חברתי. משמח שמשרד הכלכלה והאוצר פעלו לתמוך במסעדנים ובתעשייה כדי לפתוח את העסקים, ובמשרד הבריאות הפגינו גמישות ויכולת מדודה של איזון בין צורכי העסק לשל בריאות הציבור. כעת האתגר הגדול מתחיל בהתמודדות של המסעדנים עם החזרה".