על רקע גל התביעות: ג'ונסון אנד ג'ונסון תפסיק למכור טלק בארה"ב ובקנדה

החברה הוותיקה עומדת בפני אלפי תביעות בטענה כי אבקת הטלק שלה אחראית להתפרצות של סרטן בצרכנים שהשתמשו בה • "הביקוש לאבקת התינוקות מבוססת הטלק בצפון אמריקה ירד במידה רבה בגלל שינויים בהרגלי הצרכנים, בליבוי מידע כוזב על בטיחות המוצר"

ג'ונסון אנד ג'ונסון./ צילום:  רויטרס
ג'ונסון אנד ג'ונסון./ צילום: רויטרס

בנימוק של ירידה בביקוש, חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון הודיעה כי תפסיק למכור טלק לתינוקות בארה"ב ובקנדה. הירידה בביקוש הגיעה על רקע החששות שהתעוררו בנוגע לאחד מהמוצרים המפורסמים ביותר של החברה, שהובילו לגל של תביעות נגדה.

ג'ונסון אנד ג'ונסון עומדת בפני אלפי תביעות הטוענות כי אבקת הטלק פגעה בנשים שהשתמשו בה לאורך שנים. כמה מהתביעות שכבר נידונו הובילו לפסקי דין נגדה.

ג'ונסון אנד ג'ונסון טוענת כי הטלק בטוח לשימוש, והודיעה כי תמשיך למכור גרסה מבוססת עמילן תירס של "אבקת התינוקות של ג'ונסון" בארה"ב, בקנדה ובמדינות נוספות. 

"הביקוש לאבקת התינוקות מבוססת הטלק של ג'ונסון בצפון אמריקה ירד במידה רבה בגלל שינויים בהרגלי הצרכנים, בליבוי מידע כוזב על בטיחות המוצר, ובעקבות גל פרסומים על התדיינויות משפטיות", מסרה החברה אתמול (ג'). 

בלב התביעות נגד ג'ונסון אנד ג'ונסון עומדת הטענה כי אבקת הטלק שלה גרמה לסרטן בקרב נשים שהשתמשו בה להיגיינה נשית במשך שנים, ובאנשים ששאפו את האבקה.

נכון למרץ, כ-19,400 תביעות הוגשו נגד החברה בקשר לאבקת הטלק שלה בבתי משפט בארה"ב, בטענה כי היא גורמת לסרטן השחלה ולסרטן נדיר ברקמות שמקיפות את הריאות שנקרא מזותיליומה.

"אני שמח מאד לשמוע שהם נוקטים צעדים להוציא את אבקת התינוקות מבוססת הטלק מן השוק", אמר טד מידוז, עורך דין במונטגומרי, אלבמה, שמייצג תובעות נגד החברה.