ישראל כ"ץ מינה את קרן טרנר לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר

המנכ"ל הנוכחי שי באב"ד הודיע על רצונו לעזוב עד ה-4 ביוני • טרנר כיהנה עד כה בתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה

שר האוצר ישראל כ"ץ החליט למנות את קרן טרנר-אייל לתפקיד מנכ"לית משרד האוצר. זאת כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס".

קרן טרנר-אייל כיהנה עד כה בתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה וזאת לאחר שביצעה בעבר תפקידים בכירים במשרד התחבורה, לשם הגיעה ממשרד האוצר. כעת טרנר-אייל נמצאת בחופשת לידה לאחר שילדה בחודש שעבר. היא עשויה לשוב לעבודה לפני תום החופשה לאחר שהמנכ"ל הנוכחי, שי באב"ד הודיע היום לשר האוצר על רצונו לסיים את תפקידו לכל המאוחר ב-4 ליוני. ההחלטה של כ"ץ באה לאחר שנפוצו הערכות באוצר לפיהן כ"ץ ישאיר את באב"ד בתפקידו עד לסיום העברת תקציב המדינה בממשלה.

החלה את דרכה המקצועית באגף התקציבים

טרנר-אייל הודחה לאחרונה ממשרד התחבורה על-ידי השרה הנכנסת מירי רגב שהודיעה לה, ערב השבעת הממשלה כי בכוונתה להביא במקומה מנכ"ל מטעמה. מאוחר יותר הבהירה טרנר-אייל כי אין לה טענות כלפי רגב על מהלך ההדחה מאחר ומדובר במשרת אמון.

טרנר-אייל (41) החלה את דרכה המקצועית באגף התקציבים שם שימשה רפרנטית בתחום התחבורה ורכזת בתחום העובדים הזרים. ב-2011 עברה טרנר למשרד התחבורה ושימשה סמנכ"לית לנושאי תשתיות, ב-2012 מונתה על-ידי השר כ"ץ למשנה למנכ"ל וב-2016 קודמה על-ידיו למשרת מנכ"לית המשרד. היא בעלת תואר ראשון בכלכלה ומינהל עסקים ותואר שני (MBA) במינהל עסקים. ב-2014 נבחרה לפרויקט 40 הצעירים המבטיחים של "גלובס" בראיון אמרה אז כי "התחברתי לאג'נדה של השר ישראל כ"ץ לגבי הפריפריה, ולמהלכים לקירוב כל הישובים לרשת התחבורה הארצית. הוא הבין משהו שלא הבינו שרים לפניו. משרד התחבורה אינו תיק לקדנציה אחת. אם הוא היה עוזב בקדנציה הזאת, היו עוצרים לו את כל התוכניות".

השר כ"ץ: "אני משוכנע שקרן, שמונתה על ידי גם לתפקיד מנכ"לית משרד התחבורה והיטיבה לבצע את תפקידה - ניחנה בכל הכישורים הנדרשים כדי למלא את התפקיד החשוב והמורכב של מנכ"לית משרד האוצר בתקופה מאתגרת זו, ואני מאחל לה הצלחה רבה".