הצוללת | פודקאסט

החברה הערבית ביום שאחרי הקורונה: בלי נגיף, בלי פיצויים ועם זינוק בעוני

למרות שבועות של הסברה לקויה, חשש מהתפרצות מוקדי תחלואה, ותחושת קיפוח גדולה בחלוקת כספי הפיצוי הממשלתיים - החברה הערבית הצטיינה במיגור התחלואה בישוביה • האם יש פה פתח לתקווה? בכלל לא בטוח • האזינו 

לחודש רמאדן שכזה אף אחד ממש לא ציפה. הקורונה תפסה את האוכלוסיה הערבית ממש לפני תחילת חודש הרמאדן. ובאום אל פאחם המסגדים הריקים הם אולי העדות החזקה ביותר למגבלות התנועה. "לאזרחים קשה מאוד. אומרים להם שקניון אפשר, אבל מסגד לא. לצערי הייתה התרופפות בהנחיות" אומר ד"ר סמיר מחמיד, ראש עיריית אום אל פאחם, העיר הערבית השניה בגודלה בישראל, שהייתה לישוב הערבי הראשון בו פרץ נגיף הקורונה. "בשלב ראשון אמרו בחברה הערבית - לי זה לא יקרה. זה של היהודים; בשלב שני - אמרו, וואלה זה תפס אותנו. צריך לקחת את הדברים בפרופורציה; בשלב השלישי- כבר התחילו היציאות בחברה היהודית ואצלנו התחיל הרמאדן, אז אנשים אמרו למה שאנחנו לא נצא? היום כבר הצלחנו למגר את הנגיף". גם את חג העיד אל פיטר, שחל בסוף השבוע, יאלצו לחגוג בצנעה, בטרם ניתן אישור רשמי לפתיחת המסגדים.

ד"ר סמיר מחמיד, ראש עיריית אום אל פאחם / צילום: מתן פורטנוי, גלובס
 ד"ר סמיר מחמיד, ראש עיריית אום אל פאחם / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

אחרי שבועות של הסברה לקויה לחברה הערבית, חשש מהתפרצות של מוקדי תחלואה, ותחושת קיפוח גדולה בחלוקת כספי הפיצוי הממשלתיים - הגיע טוויסט חיובי בעלילה: נתונים שפורסמו ממש השבוע מראים כי החברה הערבית הצטיינה במיגור התחלואה בישוביה. האם גם ההמשך יהיה חיובי? עם שיעורי האבטלה שקפצו ומספר המשפחות החדשות שהידרדרו אל מתחת לקו העוני - בכלל לא בטוח. 

מוזמנים להאזין ולעקוב אחר הפודקאסט בספוטיפיי, באפל פודקאסטס, בגוגל פודקאסטס או באפליקציה האהובה עליכם