סגירה מעורבת בוול סטריט; וויקס זינקה ב-4% לשיא חדש, עליבאבא צנחה ב-5.7%

פייסבוק ואנבידיה עלו לשיא חדש • הונג קונג צנחה בכ-6% בעקבות חששות מחוקים חדשים שסין רוצה להעביר במטרה להגביר את השליטה על הונג קונג • בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ו') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות. ביום שני לא יתקיים מסחר לרגל יום הזיכרון האמריקאי. 

עליות בולטות נרשמו במניות אנבידיה, פאלו אלטו, וויקס. מנגד, ירידות חדות נרשמו במניות של חברות סיניות ביניהן באידו ועליבאבא. 

21:00

מגמה מעורבת במדדי המניות בבורסות של ארה"ב. מדד הנאסד"ק עבר לעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס ומדד S&P 500 בירידה קלה. בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת - מדדי בורסות פרנקפורט ופריז עלו קלות ואילו מדד הפוטסי בלונדון רשם ירידה קלה. 

מניית וויקס  ממשיכה במומנטום החיובי ועולה לשיא חדש. גם פייסבוק  ואנבידיה  עולות לשיאים חדשים. 

גם מניית נובה  בולטת בעלייה חדה ומנגד פוט לוקר ועליבאבא נסחרות בירידה חדה. 

17:20

ירידות קלות בוול סטריט כעת. מניית וויקס  לא עוצרת ועולה לשיא חדש. 

גם מניית פאלו אלטו נטוורקס  רושמת עלייה לאחר שהחברה פרסמה דוחות ותחזית טובים. 

16:30

יציבות נרשמת בפתיחת המסחר בוול סטריט, לאחר מגמה שלילית אתמול. הנפט מאבד גובה לאחר העליות החדות בימים ובשבועות האחרונים: חוזה WTI ליולי רושם ירידה של כ-3% לרמה של 32.85 דולר לחבית. 

הזהב, מנגד, שב לעלות לאחר ירידה חדה אתמול. מחיר האונקיה מטפס בכ-0.8% ל-1,735 דולר. 

מניית עליבאבא  ממשיכה לאבד גובה ורושמת ירידה חדה על רקע המתיחות בין ארה"ב לסין. 

13:10

הירידות באירופה נרגעות: הדאקס יורד ב-0.5%, הקאק ב-0.3%, והפוסטי ב-1.2%. לופטהנזה  מובילה בעליות במדד הדאקס עם עלייה של 1.6%. בחלקים באירופה אף נראים עליות שערים: הבורסות באיטליה ואוסטריה, למשל, עולות ב-0.6%. 

11:10

בורסת הונג קונג נסגרה בירידת שערים של 5.95%. בהמשך לירידות מאתמול וברחבי העולם, גם החוזים העתידיים לוול סטריט חוזים ירידות, כרגע באזור ה-1%.

10:12

המסחר באירופה נפתח בירידות: הדאקס, הפוטסי והקאק כולם יורדים בכ-1.5%. הירידות מתרחשות גם בשאר היבשת. מניית רנו  יורדת ב-3%, וגם מניית פולקסווגן  יורדת ב-2.3%, לאחר הסערה על הפרסומת שהעלתה והייתה צריכה להוריד בעקבות קריאות על הגזענות בפרסומת. מניית דויטשה בנק  מובילה את הירידות במדד הדאקס ויורדת ב-2.5%. 

הירידות באירופה מתרחשות על רקע המתיחות הגואה בין סין וארה"ב והתרחקות חתימה על הסכם סחר בין שתי המעצמות.

באסיה, השווקים נסגרו בירידות: הניקיי נסגר בירידה של 0.8%, ומדדי שנחאי ושנזן נסגרו בירידות של כ-1.9%. המסחר בהונג קונג ממשיך בירידות, וצונח ב-5.8%. 

07:45

הירידות ברחבי העולם מורגשות גם באסיה, שם הניקיי יורד ב-0.7%, מדד שנחאי ושנזן יורדים ב-1.3%, ו-1.6%, ומדד הונג קונג יורד ב-4.6%. הירידות בהונג קונג מגיעות בעקבות חששות מחוקים חדשים שסין רוצה להעביר, במהלך שנראה שרוצה להגביר את השליטה של המדינה על הונג קונג. 

היום צפוי הבנק המרכזי של אירופה מפרסם את פרוטוקול פגישת המדיניות המוניטרית שלו. 

אתמול, יום המסחר בוול סטריט ננעל בירידות, על רקע המתיחות ההולכת וגואה בין ארה"ב לסין ומימושי רווחים לאחר העליות של הימים האחרונים. גם  בורסות אירופה ננעלו בירידות. 

עוד 2.44 מיליון מובטלים נוספו במשק האמריקאי בשבוע שהסתיים ב-9 במאי. כך פורסם בארה"ב אמש. הנתון היה בהתאם לציפיות הכלכלנים.

אמש, הבנק המרכזי של טורקיה חתך את הריבית במדינה ב-50 נקודות בסיס, מ-8.75% ל-8.25%. לפי כלכלנים, המהלך התאפשר לאחר התאוששות של הלירה הטורקית, שהתחזק מאז השפל של כל הזמנים אליו הגיע בתחילת החודש. מדובר בפעם התשיעית ברציפות שהבנק מוריד את הריבית במדינה, ובכך מצטרף לבנקים נוספים בעולם שהורידו את הריבית על מנת להתמודד עם משבר הקורונה.