התומכים מילאו את אזור בית המשפט: "לעולם לא תצעד לבד בנימין נתניהו"

שעות לפני שהחל הדיון, הרחובות ליד ביהמ”ש המחוזי צפופים; מפגינים מאילת, מקרית גת, מפתח תקוה וממעלה אפרים הגיעו לחזק את נתניהו • למשפט הדמה שנערך בחוץ יש תוצאה חד משמעיות - נתניהו זכאי, מנדלבליט לכלא

תומכי נתניהו מחוץ לביהמ"ש: "העם דורש צדק משפטי" / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press
תומכי נתניהו מחוץ לביהמ"ש: "העם דורש צדק משפטי" / צילום: Sebastian Scheiner, Associated Press

כל הרחובות הסובבים את בית המשפט המחוזי בירושלים נחסמו על ידי המשטרה ומג"ב. שוטרים ברגל, שוטרים על אופנועים, שוטרים על סוסים, שוטרים בחלונות ושוטרים על הגגות. בשתיים עשרה בצהריים - שלוש שעות לפני פתיחת המשפט - כבר התאספו שם כמה עשרות אנשים בהובלת רן כרמי בוזגלו, לצד שלט עצום הקובע "משפט דרייפוס 2 - גרסת מנדלבליט".

לאט לאט הם מתווספים לכדי מאות בודדות של מפגינים, שנדחקים ברחוב הצר והסמוך לבית המשפט, דחוסים זה כלפי זה, חלקם מכוסים במסכות של גיבורי הפרשה - נתניהו, מנדלבליט, שי ניצן ואחרים. "לעולם לא תצעד לבד בנימין נתניהו", קוראים המפגינים. מזג האוויר, אגב, מושלם.

כרמי בוזגלו מארגן משפט דמה אחר משפט דמה, כשהמפגינים משחקים בתפקידים השונים. בכל משפטי הדמה, אם תהיתם - נתניהו מנצח ומנדלבליט הולך לכלא. המפגינים, שהגיעו מכל רחבי הארץ - אני יודע את זה כי אחד אחד הם מספרים מניין הגיעו, מאילת, מקרית גת, מפתח תקוה וממעלה אפרים - מקבלים אחד אחרי האחר את המיקרופון וזכות הדיבור - דבר שאי אפשר אפילו לדמיין בהפגנות שמאל. הם כועסים ונחושים. רובם חוזרים אחרי אותו המסר - זה לא הוא שעומד למשפט, זה אנחנו. אני לא חושב שזה נכון - הם לא עומדים לשום משפט - אבל בהחלט אפשר להתרשם שזה בדיוק מה שכל האנשים האלה חושבים.

חוסר הסדר בין המארגנים והקהל הנואם הם אחד הצדדים היותר חינניים וחיוניים בהפגנות הימין, אבל יחד עם הם גורמים, מן הסתם, לחוסר של בקרה על תוכן הנאומים השונים, אם אפשר לקרוא לזה כך; אחד המפגינים בוחר לצעוק דווקא על העיתונאי אמנון אברמוביץ’, אחר אומר ש"לנו יש שקע מהאלונקה - הם על האלונקה", ונואם שלישי אף מגדיל ומבטיח לעבור "שופט שופט, נבדוק מי הילדים שלהם", וזה מדבר על "בית המשפט המתועב" הזה. וכמובן - השמאל.

אחד המפגינים, בצלאל שמו, לקח את המיקרופון והציג את העסקה הבאה: "אתם חטפתם לנו אלפי ילדים בשנות ה־50, אנחנו חטפנו לכם ילד אחד, נתניהו", מסר שסביר שלא היה עובר סלקציה בהפגנה מסודרת. זו לא הפגנה מסודרת וזה סוד קסמה וגם מה שמפחיד. לפי הנואמים, יש רק דבר אחד טוב בישראל, בעם היהודי ובכלל, וקוראים לו נתניהו. הרי גם הם יודעים שמתישהו ינהיג את ישראל מנהיג אחרי.

"ביבי יא חביבי, אחלה בנימין. ביבי יא חביבי, מלך הימין", שר זמר ברמקולים - נראה שזה הולך להיות להיט.

אחרי ההצגה השלישית של משפט הדמה לנתניהו, אני ניגש לשחקן האופי שגילם את ראש הממשלה. בחור גדול בשם איציק זרקא שהגיע ממעלה אפרים. "אנחנו פה לעזור לאחד הגדולים", הוא אומר, "מאז שנתניהו היה שגריר באו"ם אני איתו, אני נאמן למשפחת נתניהו". והוא ממשיך: "אם נפספס אותו, יהיה חושך במדינה. חושך". זה לוחם אמיתי, אומר עליו כרמי בוזגלו.

ככל שהשעה 14:00 קרבה יש יותר ויותר מפגינים, יותר ויותר שוטרים ויותר ויותר עיתונאים שנכלאים במתחם קטן ליד ההפגנה. הווליום הגבוה עד למאוד של הרמקולים הרועשים מבטיח נזקים מוחיים בטוחים לרבים מאיתנו. הזמן עובר, הווליום גובר, ברמקולים מושמעים לסירוגין ג’ינגל הליכוד, שירו של אריאל זילבר "בנימין ידיד ה’" וכמו כן נאום של נתניהו עצמו.

"העם דורש צדק משפטי", קוראים המפגינים. "אתם הלוחמים שלנו נגד השחיתות", מטריף אותם כרמי בוזגלו וקורא לקהל - "נתניהו צופה בכם ומודה לכם", והטירוף עולה יותר ויותר.

לקראת בואו של נתניהו מתחממות הרוחות. העיתונאים דחוסים במרחב הקטן - אין כניסה ואין יציאה.

ואז הם מגיעים אחד אחד מירי רגב, צחי הנגבי, גדי יברקן, גלנט, ניר ברקת, דודי אמסלם, אלי כהן, אריה דרעי. ואיתם בנימין נתניהו.

בשלוש ודקה, אחרי שנתניהו בפנים, מתרוקן הרחוב מאנרגיות. הרמקול כבה והאנשים מתחילים להתפזר בשירת "העם דורש צדק משפטי". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר ההחלטה להגיש כתב אישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו, איריס ושאול אלוביץ' וארנון (נוני) מוזס מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.