דרישה מבזק להפריש 680 מיליון שקל בגין תביעה שהוכרה כייצוגית

התביעה הוגשה ב-2015 על רקע אי דיווח של בזק והסתרת מידע שלילי על רפורמת השוק הסיטונאי והנזק שהרפורמה תגרום לחברה

שלמה רודב / צילום: תמר מצפי
שלמה רודב / צילום: תמר מצפי

חברת ליעד אחזקות, בעלת מניות בבזק, אשר הגישה בשנת 2015 תביעה ייצוגית נגד החברה, דורשת מדירקטוריון בזק לבצע הפרשה בדוחותיה כנגד התביעה מאחר ויש לה סיכוי גבוה להתקבל. במכתב שנשלח ליו"ר הדירקטוריון, שלמה רודב, דורשת התובעת, המיוצגת על ידי עו"ד רונן עדיני, להפריש כ-680 מיליון שקל בדוחות הכספיים האחרונים של החברה לטובת התביעה.

מדובר בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד בזק בגין מחדלי דיווח בקשר לפרויקט ה'שוק הסיטונאי'. לטענת התובעת, שאושרה על ידי ביהמ"ש המחוזי, בזק הסתירה מידע מהותי מזיק מידיעת ציבור בעלי מניותיה.

התביעה אושרה כייצוגית ב-2018, ובזק הגישה בקשה לדיון חוזר בפני הרכב של 3 שופטים במחלקה הכלכלית. הערעור נדחה ברובו והמשמעות היא כי התביעה אושרה כייצוגית על מרבית סכום התביעה, כ-680 מיליון שקל.

טענת התובעת היא כי מרגע שגם הערעור שהגישה בזק נדחה, מדובר בפסק דין חלוט שמשמעותו היא כי ישנה אפשרות סבירה שהתביעה נגד בזק תוכרע לטובת קבוצת התובעים.

מהמכתב עולה עוד כי ניסיון לגישור אצל השופט בדימוס פרופ' יורם דנציגר נכשל בתחילת חודש מרץ השנה.

עוד נטען כי משכך הם פני הדברים הרי שהתביעה אושרה פעמיים כתביעה ייצוגית בידי בית המשפטי הכלכלי וסיכוייה להתקבל לגופה גבוהים. אף על פי כן בזק נמנעה מלבצע הפרשה נאותה בדוחותיה הכספיים.

"ברור כי אי ביצוע הפרשה הנדרשת לפי הדין וכללי חשבונאות מקובלים, מהווה הטעייה ברורה ובעניין מהותי ביותר בעבור ציבור המשקיעים. על כן מפתיע כי חברה שכבר נתבעה והתביעה כנגדה אושרה כייצוגית בגין מחדלי דיווח וגילוי כלפי ציבור המשקיעים, לא הפנימה את חובותיה להתנהל בהגינות ובשקיפות מול בעלי המניות מהציבור".

החברה נדרשת לתקן את הדוחות ולכלול בהם הפרשה נאותה בגין הסיכון האמיתי הנשקף לה מקבלתה של התביעה לגופה. 

מבזק נמסר: "בזק פועלת בכלל ההפרשות בהתאם לכללי החשבונאות המקובלים".