שוני אלבק מונה למנ"כל כהן פיתוח גז ונפט

לאחרונה מכרה קבוצת דלק את מניות השליטה בכהן פיתוח לידי יצחק סוארי, ג'ורג' חורש וגדעון תדמור תמורת 207 מיליון שקל • אלבק, לשעבר היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך, נחשב בעבר לאחד מאנשיו של נוחי דנקנר והיה המשנה למנכ"ל אי.די.בי פתוח

שוני אלבק / צילום: אלי יהב
שוני אלבק / צילום: אלי יהב

עו"ד שוני אלבק, לשעבר היועץ המשפטי של רשות ניירות ערך והמשנה למנכ"ל אי.די.בי פתוח, מונה למנכ"ל חברת כהן פיתוח גז ונפט. לאחרונה מכרה קבוצת דלק את מניות השליטה (51.76%) בחברת כהן פיתוח לידי יצחק סוארי, ג'ורג' חורש וגדעון תדמור תמורת 207 מיליון שקל.

אלבק נחשב לאחד מאנשיו של נוחי דנקנר ולאחר פרישתו מתפקיד למנכ"ל אי.די.בי פתוח הצטרף למשרד עורכי הדין פישר-בכר-חן ושות', שהעניק את שירותיו לדנקנר במאבק השליטה על אי.די.בי.

כהן פיתוח נהנית מתמלוגים מהפקת הגז מתגליות "תמר" ו"לוויתן" ויש לה גם זכויות בנכס נדל"ן בקריית אריה בפתח תקווה. היא נסחרת בשווי שוק של 416.5 מיליון שקל, לאחר שירדה ב-14% מתחילת השנה. בסוף 2011 רכשה דלק את השליטה בחברה, שהייתה אז בידי גדעון תדמור, אמו חנה, דודו של תדמור דוד כהן, ובת דודתו חנה אורליצקי.

כחלק ממהלך מימוש הנכסים של קבוצת דלק, לאור חובות של כ-6 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח שלה וחובות של כ-1.7 מיליארד שקל לבנקים, מכרה דלק לפני כחודש את החזקתה בחברה בדיסקאונט של 8.5%. המניות נמכרו לגדעון תדמור, בעבר מבעלי כהן פיתוח ובכיר בקבוצת דלק וכיום בעל השליטה בשותפות הנפט והגז נאוויטס פטרוליום, חברת יוניון השקעות של ג'ורג' חורש (יבואנית רכבי טויוטה ואחד מעשירי ישראל), וחברת יונגיל של פרופ' יצחק סוארי, המוביל את חברת ההשקעות אלייד.