הנפקה | בלעדי

פוליפיד בניסיון הנפקה נוסף: שואפת לשווי של 300 מיליון דולר

מתכננת הנפקה בחודש יוני • המוצר המוביל של החברה הוא שתל לשחרור מושהה של אנטיביוטיקה שעבר בהצלחה ניסוי שלב

פרוביוטיקה, אנטיביוטיקה, ניסוי רפואי, חיידקים / שאטרסווק
פרוביוטיקה, אנטיביוטיקה, ניסוי רפואי, חיידקים / שאטרסווק

חברת פוליפיד, המפתחת שתל לשחרור מושהה של אנטיביוטיקה, מתכננת שוב לצאת להנפקה בנאסד"ק, במהלך חודש יוני. בכוונת החברה להנפיק לפי שווי של 300 מיליון דולר. זוהי הפעם השלישית שבה פוליפיד מנסה להנפיק, כאשר בניסיון הקודם ב-2018 כיוונה לגיוס של 75 מיליון דולר לפי שווי של 370 מיליון דולר. אך כמו בניסיון ההנפקה הראשון שלה ב-2014, גם ב-2018 נתקלה הנפקתה בכמה ימים של ירידות, ונדחתה עד היום.

שוק ההון האמריקאי נמצא כעת במגמת התאוששות איטית אחרי המכה שחטפו המדדים בעקבות התפרצות מחלת הקורונה (Covid-19) והשוק עדיין נמצא במצב של אי וודאות. מדד הנאסד"ק ביוטק דווקא עלה בתקופה זו ב-12%. שוק ההון האמריקאי לא היה מוצף בתקופה זו בהנפקות חדשות, אך היו הנפקות, ורבות מהן של חברות בתחום הבריאות. מתוך 13 הנקפות מתחילת מרץ, שמונה היו מסקטור הבריאות, לאו דווקא חברות קורונה, וביניהן כבר ישראלית אחת - איילה פארמה.

פוליפיד פיתחה אנטיביוטיקה הארוזה בתוך מטריצה העשויה פולימרים (מולקולות דמויות פלסטיק) וליפידים (מולקולות שומן), ומכאן שם החברה. החומר מתפרק ומשחרר את האנטיביוטיקה במנה קצובה למשך פרק זמן ארוך. כך הוא מאפשר למנוע זיהום באזור פגוע (למשל, אחרי ניתוח או שבר) בלי צורך ליטול במשך כל אותה תקופה אנטיביוטיקה בבליעה או לווריד, ובלי צורך להחליף שתל משחרר אנטיביוטיקה מקומית בניתוחים חוזרים ונשנים.

החברה נמצאת בניסוי שלב III מול ה-FDA, בהתוויה של מניעת זיהומים אחרי ניתוחי לב ועומדת להיכנס לשלב III של הניסויים במניעת זיהומים בניתוחים באזור הבטן במהלך החודשים הקרובים. הטכנולוגיה של החברה מתאימה גם למוצרים נוספים הנמצאים בשלבים ראשונים של פיתוח.

בעלי המניות העיקריים של החברה הם קרן אאורום ונצ'רס של מוריס קאהן, חיים הורביץ, קרן גלנרוק של ליאון רקנאטי, שביט קפיטל המשקיעה בחברות לקראת הנפקה, קרן Friendly Angels , המשקיעים הפרטיים אהרון לוקאץ', דוד סגל ויהודה ניר וחממת קסניה ונצ'רס. עד היום גייסה החברה מעל 104 מיליון דולר על פי מאגר המידע IVC.

החברה מנוהלת על ידי המנכ"ל אמיר וייסברג והיו"ר ג'ייקוב הראל. על פי התשקיף שפרסמה החברה ב-2018, הוא רשמה ב-2017 הפסד של 54 מיליון דולר, מתוכם 40 מיליון דולר הוצאות פיננסיות בשל שערוך אופציות, ושרפה 12 מיליון דולר במהלך אותה שנה. בסוף 2017 נותרו בקופתה 18 מיליון דולר. סבב הגיוס האחרון של החברה נמשך בין 2018 ל-2019 והיה בהיקף של 65 מיליון דולר.