סטרטסיס | בלעדי

סטרטסיס מפטרת עשרות עובדים בישראל לאחר החלפת המנכ"ל

נכון לסוף 2019, יצרנית המדפסות תלת ממד העסיקה בישראל 538 עובדים, מתוך מצבת כוח אדם עולמית של 2,268 עובדים • בפברואר, זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה, נכנס לתפקיד המנכ"ל יואב זייף • מניית יצרנית מדפסות התלת ממד ירדה ב-87% מהשיא ב-2014

יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: באדיבות סטרטסיס
יואב זייף, מנכ"ל סטרטסיס / צילום: באדיבות סטרטסיס

חברת סטרטסיס, המייצרת מדפסות תלת ממד, מפטרת כ-10% מעובדיה, כך נודע ל"גלובס". נכון לסוף 2019 החברה העסיקה בישראל 538 עובדים, מתוך מצבת כוח אדם עולמית של 2,268 עובדים.

נראה שהפיטורים בחברה לא מגיעים בהכרח על רקע השפעות מגפת הקורונה אלא בעיקר בשל השינויים ב שדרת הה נה לה. בפברואר השנה, זמן קצר לפני פרוץ משבר הקורונה, נכנס לתפקיד המנכ"ל יואב זייף, שהחליף את אלחנן (אלן) יגלום אשר כיהן - במקביל לתפקידו כיו"ר החברה - גם כמנכ"ל זמני במשך למעלה משנה וחצי (מאז פרישתו של המנכ"ל הקודם אילן לוין).

זייף היה בעברו שותף בחברת מקינזי ובכיר בחברת מכתשים (כיום אדמה). יגלום עצמו פרש מתפקיד היו"ר לפני מספר שבועות והוחלף בידי דב עופר, דירקטור בחברה ולשעבר מנכ"ל חברת לומניס.

ההפסד ברבעון העמיק על רקע הקורונה

כמו חברות רבות, גם סטרטסיס נפגעה ממגפת הקורונה ובדוחות הרבעון הראשון של השנה היא רשמה ירידה של 14.4% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לכ-133 מיליון דולר. החברה הסבירה זאת בהשפעות השליליות של המגפה על לקוחות החברה. השפעה שלילית נוספת הייתה על הרווחיות הגולמית שירדה בשל שינוי בתמהיל המכירות. בשורה התחתונה, ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-21.7 מיליון דולר, לעומת 2.3 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בניכוי סעיפים חשבונאיים שונים, ההפסד הסתכם ב-10.6 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. על רקע האי-ודאות הנובעת מהמשבר, החברה משכה את התחזית השנתית שמסרה בעבר. מנגד, סטרטסיס ציינה גם כי תוכל לסייע במאבק במגפה, באמצעות הדפסת רכיבים שונים לתחום הרפואי - בעיקר מסכות למיגון צוותים רפואיים.

סטרטסיס נוצרה ממיזוג שבוצע ב-2012 בין סטרטסיס מארה"ב לאובג'ט מישראל. החברה נסחרת כיום בנאסד"ק לפי שווי של 979 מיליון דולר, לאחר ירידה של כ-11% במחיר המניה מתחילת השנה. מאז השיא ב-2014 ירדה המניה בשיעור של 87%.