הערכות: האצ'יסון תמכור את מניות פרטנר עם התאוששות השוק

החברה הפנימה שבעקבות ביקור שר ההגנה האמריקאי פומפיאו בישראל לפני שבועיים הסיכוי לקבל היתר שליטה אפסי והיא צריכה להיערך למכירת המניות

קנינג פוק, מנכ"ל האצ'יסון / צילום: איל יצהר, גלובס
קנינג פוק, מנכ"ל האצ'יסון / צילום: איל יצהר, גלובס

האצ'יסון מפנימה שקבלת היתר שליטה בפרטנר הולכת ונהיית משימה יותר ויותר מורכבת ונערכת לאפשרות שהיא תצטרך למכור את מניות השליטה שלה. למעשה הדבר שכרגע מונע מהאצ'יסון למכור את המניות במסגרת מכרז למשקיע חיצוני, או דרך הבורסה, הוא המחיר של מניית פרטנר (שירדה בשלושת החודשים האחרונים ב - 22%) ומצב שוק התקשורת, ולכן זו רק שאלה של זמן עד שתקבל החלטה בעניין. כפי שהדברים נראים כעת בעקבות ביקורו האחרון של שר ההגנה של ארה"ב מייק פומפיאו בישראל הרי שהאצ'יסון תנסה לצאת מפרטנר ומישראל בהזדמנות הראשונה שלה.

בביקור האחרון של פומפיאו בישראל הטילה ארה"ב וטו על עסקאות בתחום התקשורת עם תאגידים סיניים. מבחינת האצ'יסון, שמחזיקה ב - 27% ממניות פרטנר ומחכה לקבל היתר שליטה, ביקור פומפיאו והידיעות שיצאו ממשרד הביטחון בעקבות הזאת, גרמו להאצ'יסון להבין שהסיכוי שתקבל את היתר השליטה כשטראמפ הנשיא, הם אפסיים וישראל לא תיאבק בוטו האמריקאי. האמריקאים ציינו גם שמבחינתם הונג קונג היא חלק מסין ולכן להאצ'יסון שטענה שהיא תאגיד הונג קונגי בינלאומי, לא יכולה להסתתר מאחורי הטיעון.

לכן האופציות שעומדות מבחינת האצי'סון כרגע הם למכור את המניות שמקנות שליטה בפרטנר בין אם דרך מכרז או דרך הבורסה. הבעיה היא שהמחירים שהאצ'יסון תרצה לקבל בהתבסס על מחיר המניה של פרטנר כרגע נמוכים מדי ולכן סביר להניח שתרצה לחכות להתאוששות השוק.

נציין כי עדיין לא התקבלה תשובה רשמית ממשרד התקשורת לגבי בקשתה של האצ'יסון להיתר שליטה אבל כולם מבינים לאן הרוח נושבת.

האצ'יסון מחזיקה במניות דרך נאמן שמונה על ידי בית משפט ואין לה נציגות או השפעה על הנעשה בדירקטוריון. היא קבלה את המניות אחרי שבעל השליטה הקודם חיים סבן ויתר עליהם כדי שלא להחזיר הלוואה שהיה אמור להחזיר להצ'יסון בהיקף של 300 מיליון דולר.